Geboortekaartje, gewicht lengte tijd?

Wij hebben het ook bewust niet gedaan. We hebben al genoeg reacties gehad op het gewicht in combinatie met andere kindjes. In het fotoalbum staat het idd wel met weegschaal en al :)
 
Hé, wat grappig. Ik heb er zo nog nooit over nagedacht, überhaupt nooit.. haha
Bij beide kinderen hebben wij netjes gewicht en lengte op het kaartje gezet.
Maar nu ik dit zo lees vind ik dit inderdaad eigenlijk enorm overbodig.. onze kinderen waren beide aan het formaat en inderdaad je krijgt enorm veel reacties, jemig die is groot etc.. totdat ze het kindje zien; ooooh ik dacht dat hij veel groter was pfff..
bedankt voor de tip, mocht ik ooit nog een keer zwanger worden dan ga ik hier eens over nadenken ?
 
Ja persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk, mensen hebben toch altijd wel een oordeel klaar is t niet over t gewicht is het over de naam, of het ontwerp van het kaartje ect. Dusja als je waarde hecht aan zulke dingen voelt het als water naar de zee dragen. Gewoon lekker doen wat je zelf denkt, persoonlijk denk ik ook dat mensen toch wel aan je gaan vragen oh hoe zwaar is het kindje. Je kan het ook zien als interesse. Mijn kindje was 2880gr. en als ze het fotoje zagen oh het is wel een dikkerdje he terwijl ze mini was ? Dusja doen waar je je goed bij voelt, maar oordelen en vragen gaan toch niet weg.
 
Het sturen van een geboortekaartje is typisch Nederlands. In veel andere landen en culturen kennen ze dit niet eens. Daar kondigen mensen op hun eigen (tradiotinele) manier de geboorte van een kind aan. Daarbij is het voor veel mensen niet eens te betalen. 
Je kan dus ook gewoon voor geen kaartje kiezen of een andere manier. En als jij het onzin vindt om lengte en gewicht er op te zetten dan doe je dat toch gewoon niet? Het moet niet uit maken wat een ander daar wel of niet van vind. Het is jullie besluit en je doet wat jullie mooi vinden en wat voor jullie goed voelt. Zo simpel is het. 
Ik heb er zelf nooit over nagedacht waarom dat er op wordt gezet. Ik deed gewoon van iedereen doet haha bovendien vind ik het ook iets moois voor later om aan mijn kinderen door te geven. 
En los daarvan vind ik het ook altijd leuk om te weten hoe groot of hoe klein een kindje is met de geboorte. Mijn tweede was bijna 5 kg daar hebben veel mensen 2 keer naar moeten kijken. Nou, prima toch. Was weer een mooi onderwerp voor gesprek ?
 
Mooie reactie!
We zijn het 'zo gewoon'. En niks mis met tradities...soms ?.
Een kaartje maak je zoals je zelf wil. De naam lijkt me wel handig....en al het andere zou ik lekker aanvullen naar wat jij zelf belangrijk vindt. Al zet je je eigen lievelingskleur erop.
Succes!!
 
Terug
Bovenaan