geboortekaartje

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

En hebben jullie het geboortekaartje al helemaal klaar?
Ik wou er na onze vakantie direct mee beginnen, was de drukker met vakantie. Als het goed is, is hij nu weer terug en kan ik morgen alles regelen. In mijn hoofd weet ik al hoe het eruit ziet, maar toch nog maar even afwachten.

Ik las eerder dat sommigen nogal moeite hadden met het maken van een keuze. Er zijn ook wel erg veel verschillende vond ik bij mijn 1e zwangerschap. Uiteindelijk hebben wij toen gekozen voor een geboortekaartje van Unicef. De boodschap die er achter zit vind ik bij de geboorte van een kind wel iets moois hebben en er echt bij passen. Nu gaan we dus weer voor een kaartje van Unicef en hoef ik dus maar 1 boek door te bladeren, lekker makkelijk.

Misschien  een tip als je er nog niet uit  bent!

Ben eigenlijk ook wel benieuwd welke tekst of gedichtje jullie er op gaan zetten. Of willen jullie dat nog niet zeggen?

Liefs Janine  

hoi Janine,

Wij hebben afgelopen weekend het kaartje besteld bij de Drukkerij. Aanstaande zaterdag kunnen wij komen kijken voor een proefdruk. Ben ontzettend benieuwd hoe het allemaal op het kaartje verwerkt is.

Wij hebben gekozen voor een klein vierkant kaartje van geschept papier. Rondom gekarteld en in het midden komt een foto van baby in de kleur sepia.

De tekst houden we nog voor onszelf, dat is een verrassing.

Liefs mamabinck.

Eerlijk gezegt moeten we nog achter kaartjes aan . Ik wilde een buik foto erop zetten met mijn dochter erbij. Foto's moeten nog gemaakt worden. En ik heb keuze uit 2 gedichtjes die ik leuk vond.
Het kaartje zullen we denk ik binnen kort maar moeten uitzoeken, anders gebeurd het nooit.... Misschien kunnen we morgen even kijken bedenk ik mij net.

Monique

ps ik wilde mij gedichtjes bijvoegen maar dan krijg ik data niet correct. En om nou alles over te typen...zucht... Het zijn 2 gedichtjes wat gaat over een zusje

ah nu lukt het wel, dit zijn de 2 gedichtjes

Omdat mijn zusje nog niet kan praten,
en ik het kwebbelen niet kan laten,
mag ik u hierbij laten weten,
hoe mijn zusje zal heten.

of

Op mijn teentjes kijk ik
over ‘t randje van de wieg
dag klein zusje
ik vind je lief!

Hoi,

Wij zijn er nog helemaal niet mee bezig geweest ! Ik zou eigenlijk vanavond op internet gaan surfen op zoek naar kaartjes.

Wij willen net als bij onze vorige kindjes een leuke pakkende tekst die je niet veel ziet.

Deze hadden wij:

Hierbij wil ik bekend maken dat ik op
22 mei 2004 om 09.00 uur
een vader en een moeder heb gekregen
ze zijn 176 en 170 cm lang en wegen  76 en 51 kg
Kay, 52 cm en 3260 gram

Opzij, opzij, opzij, ik wil er ook bij!
Indy is mijn naam
Had je die nog niet op de kalender staan?
Zet mij er maar snel bij,
op 8 mei is nog wel een plaatsje vrij.

Indy, 8 mei 2006, 21.56 uur
2780 gram

Het geboortekaartje is in principe al klaar. Ik moet er alleen nog een proefdruk van laten maken. Een vriendin van mij heeft het kaartje ontworpen en hij is echt superleuk geworden. De teksten hou ik liever nog even voor mezelf.

Groetjes Rinske

Halloo,

Ja ook wij zijn nu aan het rondkijken voor een kaartje. Hebben besloten om ook voor een Unicef kaartje te gaan. Vind het niet de mooiste, maar het is meer ook om ze te steunen.

Ik vroeg mij af of het gepast is om als kadotip een bijdrage aan Unicef te vragen. Wij hebben best veel dingen nog van mijn zoontje en nog meer knuffels kan ik echt niet meer kwijt. Weet alleen niet of het zo netjes is om dat te doen.

groetjes Empe

Hoi,

Nou geen geluk met de drukker. Ik er vanochtend naar toe, hangt er een briefje op de deur dat ze vandaag gesloten zijn!!!!!!!  Daar kan ik nu een beetje gek van worden als ik me iets heb voorgenomen en het lukt niet. Misschien vanmiddag op zoek naar een andere drukker dan maar.

En Empe ik zie wel eens vaker dat er op het kaartje staat: kadotip en dan een envelopje, net als bij trouwkaarten. Zoiets kan je er dus best opzetten en dan voor Unicef. Misschien zijn veel mensen er wel blij mee, omdat het soms heel moeilijk kan zijn om iets leuks te kopen.

Wij hadden bij onze 1e trouwens een tekst van Marco Borsato:

Zie hoe onze ogen stralen
de liefde heeft ons aangeraakt
zoek naar een zin die kan vertalen
wat jij  in ons hebt losgemaakt

Nu komt er denk ik de volgende tekst op het kaartje te staan:

Jou zien wij nu voor de eerste keer
en voor de tweede  keer beseffen wij ons dan
er is een gevoel
dat je niet omschrijven kan

Als iemand nog  een leuke tekst  heeft, dan  hoor ik die altijd graag!  

Liefs Janine

Terug
Bovenaan