Geboortekaartjes

Hi,

Het zullen waarschijnlijk wel de kraamtranen zijn, maar ik ben best verdrietig aangezien we geen een kaartje hebben gekregen tijdens deze kraamweek. Onze dochter is 6 dagen oud en we hebben op 3 januari alle kaartjes verstuurd, de meeste mensen hadden op 4 januari al de kaartjes binnen. We hebben de post nl app dus kunnen zien als er kaartjes gesorteerd zijn en onderweg naar ons. We hebben nog geen een kaartje ontvangen en de enige post die morgen komt zijn de standaard rekeningen enzo. We hebben wel reacties gehad op de kaartjes, maar nog geen kaartjes terug. We hadden een speciale slinger gehaald om de kaartjes op te hangen maar deze slinger is dus nog helemaal leeg..

Is het normaal dat je geen kaartjes terug ontvangt?

 
Hoi mama!

Vast last van de bekende kraamtranen maar….. je hebt ze pas op 3 januari verstuurd.
Dan worden ze als je op tijd was – lees: voor 17.00u – op 3 januari opgehaald en op 4 januari thuis bezorgd. Het is nu heel druk hij Post NL ivm de lockdown dus het kan echt zomaar 5/6 januari worden.
Maargoed, ga uit van 4 januari bezorging.
Dan zou iedereen pér direct naar de winkel toe moeten zijn gevlogen om een kaartje te kopen en ze diezelfde dag nog op de post te doen… (online kan natuurlijk ook, maar vanuit mijn ervaring sturen de meeste handgeschreven kaartjes).
In deze drukke tijd doen de meeste mensen dat niet heel dírect.

Ik weet écht zéker dat je kaartjes zult ontvangen in de loop van de week. Wij kregen zelfs na 3 weken nog enkele kaartjes ?

Nu zal het de komende jaren wel wat minder worden i.v.m. het digitale tijdperk waarin we leven. Maar ik hoor en zie dat juist na een geboorte mensen nog graag een kaartje (terug) sturen!!
 
Nou, persoonlijk vind ik het toch normaal dat je een kaartje terug krijgt!! Misschien niet van iedereen, maar zou ook teleurgesteld zijn als ik niks ontvang. Maar misschien komen ze nog?!?! ?? Later in de week??
 
Ohhh bij ons duurde het echt wel dik een week voordat er kaartjes terug begonnen te komen en dat was vóór de lockdown, maar ik had ook meteen zoieys van oehh wat vind iedereen van het kaartje en het nieuws! Dus ik snap je teleurstelling, maar ik weet ook dat mensen vaak met heel veel aandacht een juist kaartje terug willen sturen. De peettante van mijn zoon gaat zo ver dat ze bij ieder geboortekaartje dat ze krijgt een 'bijpassende' gefeliciteerd kaart wil vinden om terug te sturen. Ik kan je melden dat tijdens een lockdown dat een aardige opgave is hahaha. Het komt goed echt, die slinger komt echt wel vol.
 
Als je de kaarten op 3 januari verstuurd, dan worden ze vaak 4 of 5 januari bezorgd. Maar niet iedereen heeft standaard een geboortekaartje in huis. Ik koop deze vaak pas als ik een kaartje ontvangen heb. De meeste mensen doen in het weekend de boodschappen. Dus die komen kaartjes vast nog wel! Maak je geen zorgen!
 
Ahh wees gerust: de post is gewoon heel langzaam afgelopen tijd! Duurt even en komt echt wel. Plus veel mensen zijn (helaas) niet meer van de kaartjes… Probeer maar te genieten van deze bijzondere tijd en lekker huilen af en toe, hoort erbij ❤️
 
Die kaartjes gaan echt nog wel komen hoor. Enige plek waar mensen nu nog een kaart kunnen halen is de supermarkt als ze het niet online doen. Daar ga je meestal niet voor alleen een kaart heen, maar haal je hem als je boodschappen gaat doen.

Wij kregen pas tegen het einde van de kraamweek kaarten binnen. Zowel bij m'n eerste (2018 dus nog geen lockdown gezeik) als bij de tweede (okt 2020 dus volop lockdown gezeik).

Snap dat je graag snel kaartjes terug krijgt, waarschijnlijk zul je ze binnen een aantal dagen echt wel gaan krijgen.

 
Ah, ik heb met je te doen. Ik kan me niet voorstellen dat je geen kaartjes zult krijgen! Laat je het hier nog even weten als ze binnenstromen?? Van harte gefeliciteerd met je kindje! 
 
Terug
Bovenaan