Geboortekaartjes

Wat is dat moeilijk zeg om een leuk geboortekaartje te vinden, of ik ben niet al te makkelijk dat kan ook natuurlijk;) Heb alle boeken al doorgekeken en heel internet afgestruind, maar helaas nog niet iets gevonden wat ik superleuk vindt.. Jullie tips?
 
Wij hebben dat gelukkig allemaal al klaar, zijn we vroeg mee begonnen.
Ik denk dat het echt een kwestie is van zo veel mogelijk bekijken je op je gevoel afgaan. Wij dachten eerst aan een mooi strak kaartje, maar zijn uiteindelijk bij een speels en kleurrijk kaartje uitgekomen, heel anders dan verwacht :) het moet een beetje 'klikken' ;)
 
Dit keer heb ik het kaartje zelf gemaakt. Nou ja, eigenlijk aangepast. We hadden het kaartje al jaren in ons hoofd, maar was ondertussen uit de collectie. We hebben het aangepast en ik ben er blij mee!

Bij de anderen was ik redelijk vroeg begonnen met zoeken en voor 30 weken waren we er uit.
 
Wij zoeken dus ook een mooi strak kaartje maar zo makkelijk is dat nog niet vindt ik, het zijn al gauw kaartjes met van alles erop of juist weer heeeel simpel. Ach ja, komt best goed hoor maar heb nu zoveel kaartjes gezien dat ik op den duur door de bomen 't bos niet meer zie zeg maar..
 
Wij hebben via geboortepost.nl zelf een kaartje gemaakt. Voorop doen we waarschijnlijk een tekening van ons zoontje (die is al zes). Op deze website staan ook leuke voorbeelden van zelf ontworpen kaartjes!
 
Ik zou gewoon een heleboel proefexemplaren aanvragen op internet. En boeken met voorbeelden halen bij de drukkerij.
Wij hebben echt tig boeken doorgebladerd en gaan nu op internet de kaart bestellen, dat scheelde nogal vergeleken met de drukker!
 
Nog een kleine tip: Vraag even na of je het kaartje zelf in elkaar moet knutselen.
Wij hadden bij de oudste 3 kaartjes op elkaar die met een ballonnetje aan elkaar vast zaten. Heel erg mooi, maar moest ze wel alle 70 zelf in elkaar prutsen.
Kan je vertellen dat is niet iets waar je in je kraamweek op zit te wachten.
Deze keer hebben we een kaartje die je alleen maar hoeft te vouwen, en de enveloppen heb ik al geschreven en beplakt met een postzegel, scheelt straks weer.

Groetjes Geeske
 
Terug
Bovenaan