Geboorteplan

Wie heeft er allemaal een geboorteplan gemaakt? Ik heb er een samen met mijn man opgesteld en wil die straks bij de vk bespreken, ben benieuwd wie dit nog meer heeft.

Hoi Eses,

Mijn vriend en ik hebben ook samen een geboorteplan gemaakt. Toen die af was hebben we em meegenomen naar de verloskundige of te kijken of onze wensen haalbaar waren. Ze vond het een prima plan en ze hebben bij de VK al een kopierje liggen zodat ze snel kunnen zien dat wij een geboorteplan hebben als ik moet bevallen.

Groetjes, Gaabiej

Ik heb een geboorteplan gemaakt en besproken met mijn man. Er stonden voor ons geen vreemde dingen in, dus heb ik het niet besproken met de vk. Mijn man zal mijn "zaken behartigen" tijdens de bevalling, vandaar dat we het niet besproken hebben.

Bij de VK kregen wij een vragenlijst mee als soort 'geboorteplan', en deze werd dan de keer erna besproken. Opzich niet veel gekke dingen, en aangezien ik niet zo goed weet wat ik nou eigenlijk moet verwachten vind ik het ook wel moeilijk om aan te geven wat mn wensen zijn.... we zien het allemaal wel!

Ik wist in het begin ook niet zo goed wat ik wilde of erin kon zetten omdat het ons 1e kindje is. Maar na op internet wat voorbeelden te hebben gezien dachten we steeds bij dingen 'He, dit vinden wij ook heel belangrijk of dat zou ik ook willen als het kan'. We hebben het ook opgeschreven voor zowel bij de thuisbevalling (hoop ik op) maar ook voor als we toch naar het ziekenhuis moeten.

wij hebben geen plan.
Bij de eerste is het allemaal zo anders gelopen dan dat je het van te voren had kunnen bedenken dat ik het nu liever wel gewoon zie.
Het is in ieder geval in het ziekenhuis :)

enige waar ik wel invloed op wilde hebben is
- welke medicatie ruggeprik of iets anders, de keuze bij ons ziekenhuis is niet groot dus ook weinig keuze

- borstvoeding, liefst direct proberen

Ons geboorteplan is ook met name gericht op wat er moet/mag gebeuren als ik het zelf niet zou kunnen aangeven door omstandigheden. Dus wat ik wil als ik onder narcose moet of zo. Als ik er zelf bij ben, ben ik mondig genoeg om aan te geven wat ik wel en niet wil. En een bevalling valt ook niet echt te plannen natuurlijk, dus het is echt grote-lijnen die zijn uitgezet. Het is ook meer dat mijn man en ik weten wat we wel en niet willen, bijvoorbeeld omtrent pijnstilling.

Terug
Bovenaan