Geboorteplan

Hier wel een geboorteplan opgesteld. Niet voorgelegd bij de vk, er lopen hier 7 vk's rond in de praktijk en samenwerken doen ze niet echt. In ieder geval niet goed als je het mij vraagt. Ben nu 38 weken en zelfs geen bevallingspraatje gehad terwijl me dat wel was beloofd. Dus ik neem alles een beetje met een korreltje zout. Ik zie vanzelf wel welke vk er voor de deur staat als het zover is, en dan schuif ik het geboorteplan wel voor haar neus. Zo lastig moet dat niet zijn lijkt me, want het is maar 1 a4'tje bij ons. Daarbij ben ik mondig en bijdehand genoeg om zelf alles aan te geven, en m'n vriend (en moeder) weten wat ik wel en niet wil als ik even niet zo mondig kan zijn. Verder laat ik het maar op me afkomen...

Had bij de 1e ook geen geboorteplan maar ben toen thuis bevallen. Moet nu in het zkh en daar lopen zoveel mensen rond!
Ik heb vooral dingen opstaan voor als ik zelf onder zeil moet, ook besproken met mijn man en die vond het fijn als we het op papier hadden.
Ook wbt de borstvoeding duidelijke wensen opgesteld, geeft mij ook wel rust zo.

Ik heb hem gisteren geschreven en ga het straks voorleggen. Belangrijk voor mij is dat er altijd eerst met ons overlegd wordt als er ingegrepen moet worden, en dat we dan samen tijd krijgen om te beslissen.

Ook heb ik de sfeer beschreven die voor mij het meest ontspannen is. Waarbij centraal staan: ontspanning door ademhalen en vertrouwen in de samenwerking tussen moeder en kind.

Ook wil ik niet dat er felle lampen in zij. Ogen geschenen worden als hij geboren wordt of als ze testjes gaan doen.

Terug
Bovenaan