Gebriken nachten

Hoi allemaal,

Het valt allemaal niet mee he, zo'n klein moppie dat hartverscheurend ligt te huilen 's nachts. (Zeker als je haar niet kunt laten huilen omdat anders haar oudere broertje of zusje wakker wordt.)

Mijn dochtertje van nu 7 maanden sliep met 2 maanden door (van 19.00 tot 06.00 uur!). En toen ging het als volgt:
3 maanden: 1 x wakker
4 maanden: 2 x wakker
6 maanden: 3 x wakker
Ik heb haar al die tijd borstvoeding gegeven en ben pas met bijvoeding begonnen toen ze 6 maanden was (i.v.m. verkleinen kans op allergie). Ik kreeg de indruk dat ze gewoon honger had en dat de borstvoeding te lichtverteerbaar was om er een nacht op door te slapen (zeker toen ze rond de 4 maanden veel actiever werd). Als ik haar voeding gaf, viel ze meteen weer lekker in slaap. (Ik moet trouwens bekennen dat ik het wel heel knus vind om haar zo midden in de nacht lekker bij me te hebben, heerlijk zo'n klein popje.) Sinds 1 week ben ik de borstvoeding aan het afbouwen en nu ze 's avonds een fles poedermelk krijgt slaapt ze zomaar ineens door (van 19.00 tot 05.30 of 06.00 uur).

Soms wordt ze wel even wakker, slaakt ze een kreetje of ligt ze te kletsen. Zolang ze niet huilt, ga ik niet naar haar toe. In het begin ging ik wel kijken, maar als ze mij dan zag en ik liep weer weg, dan begon ze pas echt te huilen en niet zo zachtjes ook!!

Ook geef ik haar af en toe een chamodenttabletje, want na 2 ondertandjes (4,5 maand) komen er nu ook 2 boventandjes door.

Tot slot: gewoon zelf lekker vroeg naar bed gaan in deze "tropenjaren", dan kan je ook wat meer hebben!

Veel succes!

Groetjes,
Gerdina
 
hoi allemaal mijn zoontje heeft vannacht weer goed geslapen maar ik klop het af. ik heb wel nog een andere vraag hij zit nu om de 4 uur met de flessen en was vanmorgen om half acht wakker, dus dan is het 11.30, 15.30, 19.30. 23.30 maar die laatste is meestal een probleem vinden jullie dat hij te jong is voor vier flessen hij weegt 5890 en drinkt 200 per keer.
ik weet niet meer wat ik moet doen hij drinkt sávonds slecht
 
Hoi Kaat

Volgens mij kun je die van 23.30 wel laten vallen of in ieder geval vervroegen naar bijv. 22.00. Ook hoeft er dan geen 200 cc in maar bijv. de helft.Ook kun je evt. om 19.30 een papfles geven en dan gewoon kijken wat er gebeurt, als hij honger heeft merk je het wel, als ie doorslaapt zal hij hoogstens wat vroeger in de ochtend komen.En wat bedoel je met s'avonds? Is dat de voeding van 19.30 of 23.30? Als het die van 19.30 is, is het naar mijn idee wel belangrijk hem nog een keer wakker te maken. Neemt ie die van 23.30 wel gretig? En kun je hem makkelijk wakker maken? Dan heeft hij hem echt nog nodig. Probeer het alleen wat vroeger, dat is voor jullie zelf ook wel zo prettig. Succes!
 
hoi marieke
het is de fles van 23.00 uur maar ik vind het moeilijk. bv hij is vannacht bij mijn ouders geweest en daar heeft hij de fles al om half zeven gehad en is dus nu eerder. ons mam heeft hem gisteren wel waker gekregen voor de fles van 23.00 uur. dus het zal wel wisselen. ik denk dat ik het van dag tot dag moet bekijken en dan zie ik wel wat er gebeurd bedankt voor je hulp
laat nog weten hoe het gaat
 
ik merkte bij mijn dochter dat ze 's avonds gewoon bekaf was. heb de laatste fles steeds meer verschoven naar een eerder tijdstip. toen is de laatste fles eigenlijk vanzelf vervallen. ze is nu 3.5 maand, en krijgt 210 cc om 8.00, 12.00, 16.00, 19.30 (papfles) ze krijgt om 10.30 en om 15.00 een beetje fruit. oja slaapt je kindje in een slaapzakje? sinds ik zo'n ding heb slaapt ze heerlijk door, denk dat ze het 's nachts toch koud heeft gehad.
hoop dat je er iets aan hebt
succes
 
Terug
Bovenaan