Gebroken vliezen?

Hoi hoi,

De baby is inderdaad al helemaal ingedaald.
Hij ligt helemaal goed.. Kan me niet voorstellen dat het gewoon urine is..(hoe verklaar je dit dan anders?) maar verlies ook niet echt vocht nu. Verloskundige belt me vanavond nog even of ik nog vocht verloren heb. Als dat zo is komt ze pas kijken. Ik moet wel zeggen dat ik op de bank of in bed lig..omdat ik al heel de zwangerschap zwak ziek en misselijk ben. Ik wil ook gewoon zo graag dat het m'n vliezen zijn want ik heb het zo ontzettend gehad.

Als je kindje helemaal ingedaald is dan is het hoofdje net een kurk dus kan het heel goed dat er niet steeds hele plonzen vruchtwater uitkomen... Spannend hoor, nu al bijna een dag stilte hier, ik denk stiekem (en hoop) dat Ilse nu een prachtig kindje in haar armen heeft :)...maar ja, wat Margaretha zegt, het kan net zo goed nog even duren...

Hier mag de kleine nog een paar weken blijven zitten, bijna 35 weken dus het is nog geen tijd voor verliezend water ;-)

Ben inderdaad benieuwd of het al is afgelopen.

Het ligt er ook aan waar je vliezen breken. Als het hoog is, dan sijpelt het, maar als het laag is dan kan er in een keer stortvloed zijn.
Destijds bij mijn eerste kreeg ik een kopstoot naar beneden, krak, sprond uit bed en nog net op tijd om met de nachtspiegel heel veel op te vangen! Daarna is de rest in etappes gekomen.

We wachten hier af...
Groet,
Tamar

Kijk, dat wist ik dus weer niet, mij werd verteld dat het meestal sijpelt, dat kurk-verhaal.. toch maar de ondersteek klaarzetten en mn matrasbeschermer onder mn laken leggen zo te lezen ;-)

Hoi Dames,

Sorry voor de late reactie! Ben helaas nog niet bevallen! Ben gister toch voor de zekerheid naar het ziekenhuis gemoeten en helemaal zeker weten doen ze het nu nog niet! Maar het vermoeden is dat het toch niet m'n vliezen waren..Ben natuurlijk best wel teleurgesteld had echt gehoopt dat het dit zou zijn. Vandaag had ik sowieso controle bij de gyn en er was minder vruchtwater maar toch nog wel iets..ze hadden ook amper tijd om te kijken want het was topdrukte. (veel vrouwen hebben vandaag gekozen om te bevallen) Dus hobbel ik maar weer verder..

Balen, sterkte Ils. Komt nu vast snel. Ik kan me voorstellen dat je nu nog meer zit te wachten!

@Linnie: misschien dat het in de meeste gevallen wel sijpelt, maar ik wist ook pas dat het uitmaakt waar de vliezen breken door de gym bij de 2e.

Groeten,
Tamar

Terug
Bovenaan