Gebruik wasbare luiers t.o.v wegwerpluiers .

Wij willen overstappen op wasbare luiers
ivm zeer ernstig luieruitslag door wegwerpluiers, lekkende wegwerpluiers en natte rompertjes, en een nat bedtje.
Maar we willen weten welke wasbare luiers er zijn ze moeten niet zo heel dik zijn maar wel een goede opname capaciteit en welke overbroekjes zijn er.
Een groot nadeel lijkt mij als je langer van huis bent dat je met natte luiers loopt te zeulen.
Een voordeel lijkt mij dus minder luieruitslag, geen lekkende wegwerpluiers meer en geen natte rompertjes, en nat bedtje meer .
Dus ik wil wat ervaringen van het gebruik van wasbare luiers
RL
 
Ben geen deskundige, maar verwacht eerder meer dan minder uitslag, omdat ze minder opnemen. Tenzij er echt een allergie is voor de luier zelf misschien.

Als je lekkende wegwerpluiers hebt, betekent dat of dat je naar de volgende maat moet, voor opname capaciteit.
Of dat ze te groot zijn. Een huismerk valt een halve maat kleiner dat pampers. Dus bij een slanke baby, is dat soms een goede tussenstap. Sorry, ik weet dat je iets anders vraagt.
 
Beetje late reactie, maar ik wil toch nog even reageren mocht het nog helpen.
Wij gebruiken wasbare luiers en hebben weinig last van lekkages. Het lekt naar mijn idee minder snel door dan wegwerp. Op de opvang draagt hij wegwerp en als we een weekend weggaan oid ook, dan heeft hij meerdere keren lekkage met alle merken. Wasbare nachtluier is ook het enige wat bij ons zorgt voor een droog bedje in de ochtend.
luieruitslag heeft hij wel geregeld. maar hij heeft vaak een zure ontlasting na het ziek zijn, dus dan maakt het niet uit welke luiers hij draagt.
mocht je nog twijfelen of dingen willen weten stuur mij dan vooral een berichtje.
 
Wasbare luiers geprobeerd, was een drama hier. Zoontje is heel gevoelig hoor, maar kreeg nog veel meer luieruitslag en allergische reacties door wasbare luiers.
 
Terug
Bovenaan