Gebruik wieg

A

Anoniem

Guest
Hoi Ladies,

Wij zitten nu in een vervelende situatie waarbij wij tijdelijk (een paar maanden) bij mijn ouders moeten logeren ivm met verbouwing van ons huis.
Ik ben nu inmiddels 38 weken en 4 dagen zwanger van ons tweede zoon. En om het hele ledikant  mee te sjouwen naar oma zitten wij te denken om toch een wieg aan te schaffen voor de kleine.
Hebben jullie enig ervaring van hoe lang je maximaal in principe een wieg gebruikt, kortom hoe lang mag een baby in een wieg liggen?

Alvast bedankt.
Mamadixie

Onze oudste heeft een maand of vijf in de wieg gelegen, onze dochter zelfs nog twee maanden langer. Het hangt van de wieg af, denk ik. Onze maten waren 86 x 37 centimeter, dat is redelijk groot.

Groetjes,
Lotje

Hoi mamadixie,
Als het nou een paar weken was, maar voor een paar maanden zou ik gewoon het ledikant uit elkaar halen (spreek de zuinige hollander ). Het is dan niet alleen een wiegje wat je moet kopen, maar ook het beddengoed. Maar ja, ieder voor zich natuurlijk. Hangt denk ik erg van je kindje af hoelang ze in de wieg kunnen. Die van mij was erg bewegelijk, haar wilde ik dus graag goed in kunnen stoppen. Dat is in een wiegje wat moeilijker vind ik.

Heel veel succes ermee!
gr.Eveline

ehhmmm... een logeerbedje of de kinderwagenbak misschien een optie???
Misschien niet zo "romantisch" maar wel praktisch...

Liefs Nika

Mijn zoontje heeft er maar 8 weken in gelegen, maar hij was groot en het wiegje was klein. Toch vond ik het erg fijn om hem erin te leggen. Ik ga hem dit keer ook weer gebruiken voor mij dochter die volgende maand komt. Ik zou eens marktplaats kijken, daar krijg je vast voor een prikje een wieg en beddegoed.

Hoi,

De prenatal heeft toch ook wiegjes die je daarna kunt gebruiken als bankje? Door er 1 zijkant af te halen?

Groetjes

hallo,
hebben jullie een campingbedje? tegenwoordig kun je daar een matrasverhoger bij kopen. dat hebben wij gedaan. het is een soort kliksysteem wat je klemt op je campingbed heel handig als bed en als box. je kunt het kopen bij babywalz.com of .nl in ieder geval op het internet. kijk even naar de maat maar de meeste bedjes zijn 120 bij 60/66 en dan past tie er gewoon op kosten 32,50.
succes knof

Onze dochter heeft 5 weken in de wieg gelegen. Die kroop toen zo op dat ze met haar hoofd tegen de bovenkant aankwam. Mijn zoontje was met 2 weken uit de wieg, die was megagroot en lag bijna klem. En de wieg was toch echt niet zo klein!

Terug
Bovenaan