Gedachten tegenover bewegen

Hallo,

Ik doe onderzoek naar zwangere vrouwen en bewegen.
Mijn vraag is: Hoe denken jullie over dit onderwerp?
Vinden jullie dat zwanger vrouwen moeten sporten? Zo ja, waarom? Zo niet, waarom niet??

M.v.g. Barry

ja, ik vind van wel. In ieder geval goed in beweging blijven en na de bevalling ook weer oppakken. Ik merk dat mijn conditie flink terug is gelopen en dat ik nu, 8 maanden na de geboorte, de boel nog moet gaan oppakken. Er zou een soort van programma moeten zijn waar je in de zwangerschap mee kan beginnen en die je ook verplicht stelt na de zwangerschap weer op te pakken. Dan weet je waar je van tevoren aan begint en je ziet dezelfde dames later weer terug, wat ook heel gezellig is. Laat zo'n prgramma dan starten met 5 maanden zwanger zijn en na 3 maanden na de geboortes weer starten en zeker 6 maanden duren.

Inhoudelijk: intensief bewegen op zwangerniveau, informatie rondom bevallen, daarna weer conditie opbouwen!

Succes er mee.... ik ben VOOR!

Ps. Ik heb een 'gezond en fit rondom de bevalling' cursus gedaan, maar dat was niet echt sporten. Je kwam in je gewone kleding en zweten was er niet bij. koffie drinken en leuteren wel. Lijkt me wel gezond als je met een goede conditie de kraamperiode in gaat.....

Bewegen is erg goed als je zwanger bent. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor sport je doet. Zelf ga ik lekker zwemmen straks als het buikje begint te groeien, nu loop ik nog erg veel (met hond!).

Hallo,

Ik vind het een lastig onderwerp... Ik rijd zelf paard, maar ja, daar ben ik bij mijn zwangerschap al snel mee opgehouden. De eerste 4 maanden voelde ik me echt mega rot, misselijk en de hormonen gierden door m'n lijf, ik was mezelf niet meer een onwijs moe. Om dan te gaan beginnen met een andere sport....

Heb aan 't eind wel yoga en de hiervoor beschreven theeleutzwangerschapsgym gedaan en zwangerschapszwemmen. Maar toen was m'n conditie inmiddels al gezakt naar 0.

Ik zou het ook leuk vinden als er iets zou zijn wat je vanaf het begin van je zwangerschap verantwoordelijk zou kunnen doen. Want ik heb bijvoorbeeld een vriendin die volop buikspieroefeningen nog deed... niemand had haar verteld dat dat niet meer mocht!!!Totdat de verloskunige het voelde natuurlijk, maar toen was 't al een beetje tricky.

Nou, ja ik ben dus vóór bewegen, maar dan wel verantwoord.

Ik heb veel gezwommen, gewandeld en gefietst. Dat heb ik bij de eerste gedaan tot de dag van mijn bevalling. En dat is (volgens mij) genoeg om in conditie te blijven.

Ik denk dat sporten niet meer of minder belangrijk is voor zwangere vrouwen. Voor iedereen is sporten en bewegen goed! Als je altijd maar moe bent, dan moet je soms ook je energie verdelen en dan komt sporten/bewegen er niet altijd van (ervaringsdeskundige). Ik weet dat ik zelf te weinig doe, zwanger of niet en dat zorgt ook voor mijn huidige klachten (bekkeninstabiliteit). Het is nooit te laat om te beginnen, maar als je van te voren al geen sporter bent geweest, lijkt het me niet verstandig om daar tijdens je zwangerschap mee te beginnen. Je kan niet ineens omdat je zwanger bent, drie uur gaan hardlopen. Alles met mate denk ik maar.

Terug
Bovenaan