Gedachten tegenover bewegen

Ik denk dat je niet ineens veel moet gaan sporten als je dat niet gewend bent, wel denk ik dat het sowieso, zwanger of niet, goed is om te bewegen. Dus wandelen, fietsen etc.
Ikzelf ben altijd een sporter (hardlopen, wedstrijdniveau) geweest, trainde veel, maar dat is nu gereduceerd tot 3x per week. Ik blijf het zo lang mogelijk volhouden zodat ik na de bevalling weer makkelijker de trainingen kan oppakken en weer in vorm raak. Natuurlijk is het belangrijk te luisteren naar het lichaam en train ik me niet te pletter...en ik denk dat ik over een aantal weken het zwangerschapszwemmen ga oppakken ipv het hardlopen.

Bewegen is voor iedereen goed, dus ook als je zwanger bent... maar dan wel als je al iets deed voor je al zwanger was!

Bij de oudste basketbalde ik nog op hoog niveau toen ik zwanger werd, ben gestopt toen ik 8 week zwanger was, voelde me er niet prettig bij en gaf me niet volledig en dat is voor het team ook niet leuk. Toen ben ik 2x in de week gaan zwemmen. Even wennen, maar wel lekker, zeker op het laatst en conditie blijft wel op peil. Heb ik gedaan tot aan de bevalling zo'n beetje.

Bij de 2e ook veel gezwommen en gefietst (gezellig met de oudste).

En bij de 3e... ik deed alweer tijdlang aan aerobics en dat leek me perfect om mee door te gaan tot zo'n 36 weken (na een tijdje wel wat minder fanatiek en bepaalde oefeningen overslaan en dan wat anders doen) en dan zo'n 6/8 week na de geboorte weer mee te beginnen.
Tja toen kreeg ik behoorlijke bekkenklachten en was het vanaf 16 weken al niet meer te doen. Was op een gegeven moment blij als ik pijnvrij het einde van de straat haalde lopend :S

Volgende maand wordt hij een jaar en pas sinds een week of 2 kan ik zeggen: ik heb geen noemenswaardige pijn meer en ben dus ook weer begonnen met sporten.
Conditie valt heel erg mee, want 4x per dag op en neer naar school doet ook wel wat voor je hoor ;-)

groetjes,
Marije mv 3 jongens

hoi hoi,
bij mijn vorige zwangerschap wilde ik doorgaan met fitness. helaas ivm bekken problemen al snel moeten stoppen. toen begonnen met zwemmen, maar dit mocht uiteindelijk ook niet meer.

nu ben ik opnieuw zwanger en wandel vooral veel. verder geen sport meer.

groetjes kwinty.

Bewegen is voor iedereen goed natuurlijk. Sporten tijdens de zwangerschap kan gewoon, zolang het maar sporten zijn waar je al aan gewend was voor je zwanger werd. En natuurlijk uitkijken met sporten waarbij de makkelijk ballen in je buik kunt krijgen enzo. Maar vooral, doen waar je je goed bij voelt. Vooral de eerste drie maanden heb ik niks gedaan, kon mijn energie beter voor andere dingen gebruiken.

ik zit in de zorg en beweeg/loop dus veel op de werkvloer.
elke dag op de fiets naar het werk , 2x een half uur.
daarnaast probeer ik nog 2x per week te sporten in de sportschool.
bewegen is goed.

Terug
Bovenaan