Gedrag baby/dreumes bijna 1 jaar

Hey allemaal,

Ik heb een (misschien gekke) vraag. Ik merk dat ik erg onzeker ben. Mijn zoontje is bijna 1 jaar. Super lief kindje, altijd vrolijk en vanaf dag 1 een erg drukke baby! Altijd bewegen, kan nooit stil liggen/zitten. Ik ga dan ook eigenlijk nooit met hem alleen naar toe, als in... Wat drinken of lunchen samen.

Gister, wilde we even wat drinken bij een lunchroom. Samen met mijn moeder en haar partner. En mijn zoontje kan dus niet stil zitten, wilt alles zien en ontdekken en doen etc. Dus hij wilt staan op de bank waar wij zitten, om over de bank te kunnen kijken. 2 keer gedaan en daarna zei ik, oke ga nu maar weer zitten schat. Hij werd "boos" en begon te jammeren. Waarop mijn moeder zegt: "oh oh, dat wordt wat hoor". Ik merkte dat ik meteen onzeker werd en dacht oh dus dit is niet normaal? Zijn niet alle kinderen zo?

Ik vond het nogal negatief, alsof hij meteen een "stout" kindje is. Dit gebeurt wel vaker, die opmerkingen van mijn moeder en zus. Mijn moeder heeft 3 kinderen, ik ben haar jongste (30 jaar). Het zou dus logisch zijn als ze een hoop is vergeten, hoe wij vroeger waren op deze leeftijd. Mijn zus heeft geen kinderen. Maar ze doen af en toe alsof mijn zoontje een rebel wordt en dan zeggen ze ook, hij gaat echt ondeugend worden.

Nu is mijn vraag, hoe zijn jullie kindjes van deze leeftijd? En hoe gaat dat met uit eten gaan?? Ben ik te onzeker?

Xx
 
Ik snap dat je er onzeker van wordt, maar wat je beschrijft is echt heel normaal dreumes gedrag. Bedoelde ze het niet gewoon als een grapje?Ikzelf heb het ook vaak genoeg gehoord, maar nooit zo opgevat alsof mijn kindje abnormaal gedrag vertoont. Als baby zijnde konden we ons zoontje makkelijk meenemen als we ergens een hapje gingen eten. Rond de leeftijd van 1 jaar werd dat ook bij ons wat lastiger. Ze willen de hele tijd bezig zijn en ze zijn gewoon nog veel te klein om alleen te spelen, dus je bent er de hele tijd mee bezig en van echt samen eten is weinig sprake ?. Ze krijgen ook gewoon een eigen willetje rond die leeftijd, dus rebels vind ik niet het juiste woord daarvoor. Ze ontdekken gewoon dat ze ook een mening hebben en laten die maar al te graag horen. Zegt niets over hoe jouw kindje gaat worden in de toekomst. Vanaf een jaar of 2 worden deze dingen weer een stuk makkelijker is mijn ervaring. Echter, ook dan kunnen ze flink “rebels” zijn zoals je zus het benoemt ?. Maak je niet te druk hierom en ben maar blij dat je een energiek kindje hebt met een sterk karakter
 
Nou dan hebben wij er ook zo 1 ?

Stik onzeker word ik er soms van ? Maja het is nu eenmaal zoals het hoort volgens mij. De wereld is ook zo leuk om te ontdekken ?

Tegen ons wordt ook regelmatig gezegd: "goh, ze weet wel goed wat ze wil!" Of "lekker pittige meid".
Ik denk dan tja... Liever dat dan een kindje dat alles maar eng en spannend vindt ☺️
 
Volgens mij heel normaal gedrag! Wij hebben een meisje maar daar zit ook behoorlijk wat pit in. Dat zeggen andere tegen ons "nou, pas maar op!!" maar eerlijk, qe zien hef zelf ook haha ;)
Ik ga wel vaak met haar alleen op pad, maar ik probeer Iers te kiezen wat voor haar ook leuk is. Een plek waar wat meer ruimte is, waar veel kinderen komen en ze dit dus gewend zijn. Gewoon lekker zitten en wat drinken is voor die kleintjes echt niet zo leuk. Maar er zijn vaak ook wel plekken met een speelhoek of nu met lekker weer: een terras met een speeltuintje. 
Dan heb je zelf niet zo heel veel rust ;) maargoed je bent er wel even lekker uit haha!
 
Bedankt voor je antwoord! Fijn om dit te lezen, stiekem weet ik dit dan wel maar omdat dit mn eerste kindje is maakt het me nogal onzeker. Vooral omdat er altijd wel iemand is met een mening of die het beter denkt te weten..

Maar nogmaals bedankt, je hebt gelijk. Genieten van mn drukke kindje! ? En misschien maar wachten met tot na 2 jaar met uit eten gaan hahahahhaa
 
Ik zou mijn dochter niet als een kindje met pit omschrijven. Ze wordt van de week 2 en ik zei vorige week tijdens een theetje taartje halverwege een wandeling nog tegen mijn man: goh wat lief dat ze met een kleurplaat en wat potloodjes de hele tijd aan tafel is blijven zitten ? Dat was voor het eerst dus!
Dreumessen gaan en staan waar ze willen en hebben het concentratievermogen van een doperwt. Nee, even wachten, blijf even hier... Het zegt ze nog niet zoveel. Dat is helemaal normaal. 
Als we ergens aten is dat altijd op een kindvriendelijke plek geweest. Pannekoekenboerderij, strand, bij bekenden. Op vakantie wel eens in een echt restaurant, maar dan ging mijn man samen met haar op ontdekkingstocht, om te voorkomen dat ze straks met het mes van de kok in de keuken speelt of op de nek van een andere gast klimt. ? Een kinderstoel hielp ook wel, maar dan is er wel speelgoed en flink wat gesprek over wat er allemaal te zien is nodig, zodat ze niet ging huilen. 
Stil zitten is ook gewoon heel moeilijk nog.
 
 
Ja hoor, heel normaal!
Wat je kan doen is naar een café of restaurant gaan waar ze een speelhoek hebben. Dat is er steeds meer. Logisch dat kinderen van die leeftijd willen bewegen.
Soms heb je ook wel kinderboerderij waar je ook iets kunt drinken.
 
Nou ik heb er ook zo een! Ben blij om te lezen dat er meer zo zijn. Wij zijn een weekje naar Turkije geweest op vakantie, heel leuk zolang je haar zin maar blijft doen. Mevrouw wou met het eten niet in de kinderstoel, als je dat wel deed begon ze als een idioot te krijsen. Spuugde continu haar eten uit over haar kleren.. ? Wou door het restaurant lopen rennen en overal aanzitten. Ik was eind vd dag helemaal gebroken. Ik zag dan daar ook kindjes en die zaten zo mooi stil te eten en ik liep achter een terror aan. Maar zoals je ziet zijn er meer en ik heb dan nog een meisje waarvan ik eerder zou verwachten dat ze netjes blijft zitten.
 
Terug
Bovenaan