Gedrag baby/dreumes bijna 1 jaar

Hier een moeder van een kind die dus tijdens een lunch of een drankje op het terras wel netjes blijft zitten. Klinkt heel ideaal, maar ook dit maakt mij onzeker soms. Wij krijgen hier ook vaak opmerkingen over als: ‘nou, zo is/was ons kind niet hoor…’ of vrienden met kinderen in die leeftijd die het idee hebben dat wij best streng zijn voor ons kind.

Ik denk dat ieder kind anders is, dit voor een groot gedeelte ook met karaktereigenschappen te maken heeft en hierin geen goed/fout is. Ook moeders met kinderen die wel blijven zitten krijgen opmerkingen. Trek het je dus niet aan ;)
 
Hier ook een moeder van 2 kids met een behoorlijk sterke eigen mening. Vooral over mijn oudste, bijna 3,5, krijgen we vaak opmerkingen zoals jij ze beschrijft. Het 'begon' hier met 1,5 toen dachten we nog aan peuterpubertijd, maar daar zou ze inmiddels wel doorheen moeten zijn dus heb me er maar bij neergelegd dat het ws gewoon haar karakter is. 
Ik heb altijd een beetje dubbele gevoelens wanneer ik opmerkingen krijg, ergens voelt het als erkenning, dat het niet aan mij ligt dat ik haar pittig vind of er moeite mee heb, anderzijds wordt ik ook een beetje een beschermende moederleeuw en wil ik niet dat mensen ook maar íets 'negatiefs' zeggen over haar.
Ik heb wel het boek 'temperamentvolle kinderen' gekocht, stomme term, handig boek. Ik ben zelf vrij rigide/strak/streng qua opvoeding maar merk dat dit niet altijd werkt bij haar. Aanrader dus qua tips, maar ook om te begrijpen dat elk kind anders is en hoe dit ook mooie/sterke kanten kan hebben.
 
Terug
Bovenaan