Gedrag naaste familie

Hoi!Ik heb geen aanvulling op de hierboven genoemde tips.
Maar ik wil wel even zeggen dat ik het herken. Hier ook een hele zolder vol met tweedehands spullen in felle kleuren (ik houd van rustige kleuren) en met spuugvlekken van eerdere gebruikers… Ook al zeg je nee, mensen weten het toch aan je op te dringen.
‘Heb je al een boxkleed?’ ‘
Ja, ik heb er net twee gekocht.’
‘Oh maar vier is handig, neem die van mij er maar bij! Het waren toen hele dure en mijn kind vond ze heel leuk!’.
Ik vind het dan moeilijk nog eens nee te zeggen… Vandaar die volle zolder.
Nee zeggen is moeilijk, maar wel het enige wat je kan doen!

Herkenbaar.. heel lief maar het geeft je een super knagend gevoel. Wij hebben 7 jaar in een vruchtbaarheid traject gezeten en toen het eindelijk zo mocht zijn.. werd alles voor mij beslist terwijl ik nog aan het idee aan het wennen was überhaupt zwanger te mogen zijn. Ze waren 10 stappen verder en ik werd chagrijnig van de hele invulling voor “mijn” kind. Dit heb ik ze dan ook direct verteld. Oké misschien wat te bot maar daarna was het wel stil. Als ik wat nodig had of ideeën had dan kwam ik naar hun toe. Ik werd hier heel rustig van en hun wisten dat ze toch iets te enthousiast waren dat mij omver blies. Praten is altijd goed, dat geeft helderheid en opluchting. Succes

Hoi.
Wat wij deden is zeggen tegen de opa's/oma's houdt die wipper maar voor bij jullie, als de kleine komt spelen.
Zo staat er bijna overal een babybedje, esn stoeltje, wipper en buggie hahaha
T scheelt ons veel gesleep. Wij hebben de spullen gekocht die wij wilden en de gulle gevers zijn toch tevreden.

Bedankt voor alle tips! Ik heb toevallig gisteren mijn moeder gezien, die had een hele lading tweedehands spullen aangeschaft. Toen ik zei dat ik ze zou uitzoeken van wat we wilden hebben en wat niet omdat we graag ook zelf spullen wilden uitzoeken reageerde ze meteen heel positief. Wat er bij ons overschiet gaat naar kennissen die ook een kindje verwachten. Hopelijk lukt het die duidelijke en eerlijke communicatie met iedereen voort te zetten. Daarnaast toch ook wel fijn dat dit voor meer van jullie herkenbaar is ?. 

Oh, haha, dat had ik er niet bij verteld, maar wij hebben ook veel geaccepteerd 'voor bij opa en oma/tante' (en dus nooit hier mee naar huis genomen of als ze bij ons op bezoek kwamen weer mee terug naar hun huis laten nemen). Zeker de dingen die we echt niet willen (zoals de loopwagens) staan nog gewoon bij de mensen die ze gekocht hebben. En inmiddels loopt hij al (zonder loopwagen), dus ik gok dat ze daar ongebruikt zullen blijven, tot er een kindje van iemand anders komt waarvan de ouders het wel willen gebruiken. 

Terug
Bovenaan