gedroomd over miskraam

Hallo! Ik heb vannacht zo levendig gedroomd dat ik een miskraam had! Het was een heel heftige mk en ik vloeide echt enorm veel. Ik huilen en huilen in mijn droom.
Ik kan me de droom nog zo weer voor de geest halen, alsof het echt gebeurd is!
Het klopt wel dat ik er erg bang voor ben dat het deze keer weer misgaat. Ik heb nl. al een miskraam achter de rug, na ongeveer zes weken. Ik zit nu nog maar op 4 1/2e week......oeh, wachten duurt zo lang.
Ik ben met behulp van clomid zwanger geworden, dus bij ons gaat het al niet zo gemakkelijk. 9 januari mag ik naar de gyn voor een eerste echo. Die eerste echo heb ik bij de vorige zwangerschap niet gehaald, aangezien ik toen al een miskraam had gehad. O, ik hoop toch zo dat het deze keer wel goed gaat!!!

Hoi MG,

Wat naar zeg zo'n droom. Meer een nachtmerrie als ik het zo eens hoor. Soms kunnen ze erg levendig zijn alsof het echt is he. Je angst is er misschien via die droom uitgekomen. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan en dat je lekker rustig slaapt ook.

Probeer maar te genieten hoor.

Groetjes Petra

Hoi Petra,
Het genieten vergeet ik gelukkig niet hoor! Ik vind zwanger zijn zooooo bijzonder!!! Echt het mooiste dat ik ooit heb meegemaakt! Juist daarom ben ik denk ik ook zo bang dat het weer misgaat.
Telkens als ik me misselijk voel of mijn borsten pijn doen, loop ik met de grootste glimlach rond, echt komisch.

Groetjes MG

Ik herken je angst wel een beetje hoor.
Ik ben ook eerder zwanger geweest en ontdekte pas dat het mis was bij 14 weken...heel lullig.
Dus nu twijffel ik ook weer...eerst wilde ik het wel graag met kerst vertellen aan de ouders...maar ik voel me niet zwanger....ik heb nergens last van ...was dat dan maar wel zo...dan voel je je in ieder geval nog zwanger.
Nu twijffel ik of ik het wel zal vertellen, want ik heb gewoon een beetje het idee dat ik ze dan de week daarna weer moet vertellen dat het misschien mis is,...ja ik weet het ..klink een beetje sceptisch, maar dat komt door de voorgeschiedenis.
Ik hoop voor je dat je droom , gewoon maar een droom blijft en dat het een fijne zwangerschap mag worden!!!!

mamalars

Hoi MG,
Wat is dat naar he! Ik heb er de laatste week ook heel veel last van. Vanacht werd ik zelfs huilend wakker. Ik heb 3x een miskraam gehad waarvan de laatste 2.5 jaar geleden met 8 weken. Ik ga nu de 8e week in en knijp 'm echt zo erg! Ik wil het zo graag dit kindje, het is zo vreselijk welkom!   Ik hou mij een beetje vast aan de zwangerschapsverschijnselen die ik heb, emoties, pijnlijke borsten, opstipatie, jeuk, enz.enz. en die ik de vorige keren niet had of in geringe mate. De hormonen gieren nu echt door mijn lijf!
Ik heb het trouwens wel al aan een groot deel familie en vrienden vertelt, want gaat het mis dan is gedeelde smart halve smart volgens mij. Ik vind het prettig om ook daarover te kunnen praten met mensen, maar dat is voor iedereen anders. Ik ben heel blij, maar toch terughoudend. Ik wil zo graag dat het volgende week is! Mijn moeder is ook nog niet 'zo' blij. Ze was zo verdrietig de laatste keer dat het mis ging, dat ze nu ook even wacht met uitbundig blij zijn.
Ik wens je veel sterkte de komende weken en hoop dat wij en alle andere zwangere op het forum er goed doorheen komen! Het blijft toch een vreselijk wonder....
Groetjes Nanna

Hoi Nanna,
Herkenbaar verhaal. Vandaag is de zesde week aangebroken, de week waarin het de vorige keer mis is gegaan, heel erg spannend dus. Afgelopen week alweer een  keer gedroomd dat ik een miskraam had. Ik hoop zo dat het nu goed gaat! Jij ook heel veel sterkte deze week, ik weet hoe spannend het is.
Wij zijn van plan om het tijdens kerst aan onze familie te vertellen. Inderdaad zoals jij het ook zegt, gedeelde smart is halve smart. Op tweede kerstdag is het de dag dat vorige keer mijn bloedverlies begon en twee dagen daarna zette het echt door.
Mijn kwaaltjes zijn aanwezig, maar niet altijd op de voorgrond. De ene keer heb ik bijvoorbeeld veel vollere borsten dan de andere keer en misselijk ben ik niet altijd. Soms heb ik juist ook enorme eetlust. Gisteren had ik erge steekjes in mijn buik, nou, dan heb ik het niet meer. Vandaag heb ik er weinig tot geen last van gelukkig.
Ik probeer wel positief te blijven denken hoor! En ik geniet ook erg van de zwangerschap. Maar spannend blijft het.

hii ohw wat fijn om dit te lezen...

ik heb nl afgelopen nacht ook een nachtmerrie over een miskraam gehadd...
ik heb daar geen ervaring mee gelukkig, maar vandaag heb ik een ienimie beetje oud bloed verloren... maar lees overal dat dat niet gelijk reden tot paniek is...
ik ben nu ongeveer 7 weken, wil eigenlijk graag een echo om te kijken of alles goed is.. maar ja weet neit of de dokter het ook zo belangrijk vind?? heb nog helemaal geen verloskundige gebeld eigenlijkga ik morgen gelijk doen!

sterke allemaal!

Hoi meiden,

Ik heb van de week ook een droom gehad over een miskraam. Ik werd wakker en was zooooo blij dat het een droom was! Ik heb in september en november een vroege miskraam gehad, en ben zo blij dat het nu nog goed zit! Als het morgen is, dan ben ik de periode voorbij waar het in september en novmeber mis ging.

Oja, Marinha, als je een echo wil moet je er gewoon om vragen   hoor! Als je gevoel zegt dat je die graag wilt, of als je dan een stuk ontspannender bij voelt denk ik niet dat de dokter nog kan zeggen dat hij het niet nodig vind. Ik zou inderdaad ook de verloskundige bellen. Je krijgt dan een echo rond de 8 weken, dan kkunnen ze al het een en ander zien. Succes!

Groetjes Sientje

Terug
Bovenaan