<p>Toen ik ging bevallen van mijn zoon dachten we alles geregeld te hebben: lieve verloskundigen, duidelijk afgesproken dat we naar het ziekenhuis zouden gaan want ik beviel 4 maanden voor mijn 40ste verjaardag en we woonden 4 hoog, zonder lift.<br /><br />Die nacht zelf weigerde de VK ons naar het ziekenhuis te laten geen, ze veranderde de regels steeds. Dit zorgde voor veel stress, en daarna ruzie en uiteindelijk blinde paniek. We hebben heel veel geluk gehad dat we het hebben overleefd. <br />Nazorg was er nauwelijks, we werden niet eens gewaarschuwd dat we ons kindje extra in de gaten moesten houden omdat hij in het vruchtwater had gepoept. De kraamverzorgster kwam ongeveer 7 uur later, tot die tijd waren we alleen.<br /><br />Gelukkig heeft niemand uit mijn vrienden of kennissenkring zulke slechte ervaringen. <br />Maar ik begrijp dat het kraamkamer tekort in Amsterdam nu nog erger is, en mijn VK zal niet de enige leugenaar zijn.<br /><br />Hebben andere vrouwen vergelijkbare ervaringen? <br />Een vriendin is over 2 maanden uitgerekend, daarom.</p>