Gedwongen thuisbevalling: gebeurt vaker?

Blijft er beetje een raar verhaal. Als thuis je vliezen breken en het vruchtwater is niet helder dan moet je altijd en meteen naar een ziekenhuis.
Soms lees ik hier dingen op het forum en denk ik echt aan een soort nepnieuws maargoed

@DulceMaria, wij konden niet meer weg want de persweeen waren begonnen en die 4 trappen kon ik niet meer af. De VK heeft nog wel een ambulance gebeld, maar die konden ook niet veel meer doen dan rondhangen terwijl mijn vriend hielp onze zoon eruit te persen.
Toen bleek dat we het allemaal overleefd hadden heeft de ambulanceverpleegkundige onze fotocamera gepakt en de eerste foto's gemaakt van ons samen, dat dan weer wel.

Heel bizar, zoiets heb ik (gelukkig) nog nooit gehoord, zou hier ook zeker een melding van maken bij de praktijk waar je verloskundige werkt. 
Ook als alle ziekenhuizen in je eigen stad vol zitten (gebeurt hier in Rotterdam ook nog wel eens) hoort er uitgeweken te worden naar een ziekenhuis in een andere gemeente dichtbij, dit is geen reden om dan helemaal maar niet naar een ziekenhuis te gaan.

Wat als je per direct naar het ziekenhuis zou moeten omdat jij en of de baby gevaar loopt? Ik zou bij een eventuele 3de absoluut niet thuis mogen bevallen. Vermoedelijk is mijn bekken te smal en dan zou ik tijdens de bevalling kunnen overlijden. Lijkt me dus dat ze in nood je echt wel naar het ziekenhuis sturen

Ik woon op de tweede verdieping en mag al niet thuis bevallen dus apart dat jij niet naar het ziekenhuis mocht. Al helemaal ivm het vruchtwater..
Zalhet wel even nabespreken. Misschien heeft zij het anders ervaren en voelt het voor jou zo heftig omdat je emoties hoog zijn opgelopen. Ik zou in ieder geval niet stilletjes met ditgevoel blijven rondlopen! Fijn dat het uiteindelijk wel goed is gekomen en jullie beide gezond zijn.

Terug
Bovenaan