Gedwongen thuiszitten omdat de kinderopvang te duur is

Hoi!
 
dat is zeker een overweging en op gegeven moment (1,5 jaar / 2 jaar oud) wil ik em zeker naar de opvang brengen om alvast een beetje te wennen en contact te maken met andere kindjes. 
Als mijn man minder gaat werken kost ons dat meer dan als ik een dagje ga minderen helaas :( 
 
Hoi!
 
dat is zeker een overweging en op gegeven moment (1,5 jaar / 2 jaar oud) wil ik em zeker naar de opvang brengen om alvast een beetje te wennen en contact te maken met andere kindjes. 
Als mijn man minder gaat werken kost ons dat meer dan als ik een dagje ga minderen helaas :( 
 
Dag, je zou eens op woneninc.nl kunnen kijken. Daar staat de werkzorg berekenaar. Die neemt ook belastingen enzo mee in het overzicht, dus niet alleen kinderopvangtoeslag. Door minder te werken kom je soms anders uit qua belasting en dan kunnen de kosten van kinderopvang ook anders worden (wellicht meevallen). Ook Kun je hier scenario’s testen, het kan maar zo dat het voor jullie gunstig is om bijvoorbeeld allebei 4 dagen t gaan werken. Op veel kinderopvang sites Kun je trouwens ook bruto-netto calculaties maken.
Zelf zou ik niet snel stoppen met werken. Je mist dan jaren aan ervaring en kennisopbouw, je loopt loonsverhoging mis en je pensioenopbouw stopt. Plus, wat als je relatie misloopt? Wil je nu natuurlijk helemaal niet over nadenken, maar best veel relaties stranden. Jezelf kunnen redden is ook best iets waard. 
En nog een persoonlijke mening: kinderopvangkosten betaal je van het gezinsinkomen, net als de luiers. Niet van het salaris van de vrouw. Maar hey, dat is maar mijn mening he? ;-).
succes met jullie keuze!
 
Ik zou lekker thuis blijven als je kindje er eenmaal is wil je denk ik geen dag missen teminste dat heb ik. Vind het heerlijk om de hele dag te tutten. En anders zou je misschien bijles kunnen gaan geven of zo iets dat je toch bezig blijft alleen dan plan je het helemaal zelf.
 
 
Het valt me op dat je de kdv kosten alleen van jouw salaris afhaalt; in mijn optiek betalen jullie ieders €350,- dat klinkt wat behapbaarder.

Gaat jouw man ook minder werken? Misschien kan jullie kind dan iets minder naar de kdv.
 
Of een gastouder? Ik betaal eens per maand 30 euro bemiddelingskosten, en 5 euro per uur. Ik krijg ong 75% terug. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt ?
 
Terug
Bovenaan