geeft er nog iemand borstvoeding hier???????????

A

Anoniem

Guest
Hallo, ja de vaag is eigenlijk al gesteld, Thijs is nu 9 maanden, en ik
vroeg me af of er hier nog iemand is die nog borstvoeding geeft, en zo
ja, hoevaak dan nog? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat gangbaar is,
zeg maar. Wat ik wel merk is dat hij nu vaker in de nacht wakker word,
en ik vraag me af of dat aan mijn voeding ligt, of aan de leeftijd. Hij
eet wel gewoon met de pot mee, en ook brood, pap, fruit, enz. Hij
krijgt nog 5 voedingen op de dag, en met wat pech ook nog in de nacht.
Daar zou ik eigenlijk graag vanaf willen, zeker omdat hij altijd heeft
doorgeslapen, en dat nu niet meer doet. Hoe doen jullie dat? Groetjes
Wendy  

Hoi Wendy,

Ja hoor, nog volop aan de bv hiero. En er zijn er nog wel meer op dit forum! Marly is nu dik 10 maanden en nog steeds zo'n 6-7 keer drinken bij mama.  Ook fruit- en groenthapjes ernaast en brood of liga, nog niet zoveel. Tot 1 jaar is bv hoofdvoeding, daarna wordt bv bijvoeding. Als je vragen hebt over bv, kan je ook kijken op www.borstvoedingsforum.nl of www.borstvoeden.net . Dat hij 's nachts wakker wordt, heeft waarschijnlijk met de leeftijd te maken, tenminste... dat merkte ik hier ook. Nu sinds week of 4-5 slaapt ze eindelijk weer door wat ze tot ze 5,5 maand wat  ook al deed. Gewoon even 's nachts voeden en gelijk weer terugleggen. Dat deed ik ook, en dan sliep ze ook gelijk weer.
Goed dat je ook nog zo lang voedt!
Succes verder!! Groetjes!

ow ja, ik zag dat je uit landgraaf komt. Ik woon nu in Wijlre, maar heb altijd met mijn ouders in Landgraaf gewoond, die wonen er nog, in Schaesberg. Waar woon jij?

Hoi Wendy,
Onze Tess krijgt ook nog borstvoeding,ze is nu ruim 9,5 maand.Tess drinkt nog 3 keertjes op een dag en heel soms weleens s'nachts.Ook eet ze met ons potje eten mee,zo ook brood,fruit en pap enz.Ik denk dat er met borstvoeding geen gangbare norm is.Je kindje bepaalt zelf wat hij nodig heeft aan borstvoeding,zolang hij vrolijk is en tevreden en hij heeft goede plasluiers en ontlasting zou ik me geen zorgen maken.
Misschien kun je proberen om hem s"nachts een beetje water te geven en anders zal hij het wel nodig hebben om s'nachts ook nog te drinken bij zijn mama.
Succes en voed ze!!
Liefs Kitty en Tess

Hallo,

Ook hier nog borstvoeding! Jente is bijna 11 maanden en krijgt nog 3 keer per dag!
7.00, 12.00 en 19.00, soms laat ik die van 12.00 vallen (als we bijvoorbeeld weg gaan, ik merk ook dat hij rond 12.00 ook maar weinig drinkt).
Verder krijgt Jente alles. Hij komt al vanaf 4 maanden niet meer 's nachts en ik geef hem ook nooit de borst als hij wakker wordt 's nachts    of hij moet flink ziek zijn!

Groetjes Fennie en Jente

Ja, hier ook mog een bv-mama!

Lyanne is 10 maanden en 3 weken oud. In totaal krijg ze gemiddeld overdag nog 4-5 voedingen en soms ook nog 1-2 keer 's nachts.

Groetjes,Marieke mv Lyanne

Bedankt voor jullie reacties. Soms weet ik het even niet meer. Als Thijs dan toch weer wakker wordt, denk ik: wil graag 'n voeding eraf ipv erbij. Ons zoontje en dochtertje heb ik 11 maanden gevoed, maar dat is alweer 7 en 5 jaar geleden. We gaan ook maandag 'n weekje naar Mallorca, en wil daarom nu niet afbouwen, maar denk wel dat ik daarmee begin als we weer thuis zijn. Ik ben op het moment zo moe, ik kan de hele dag wel slapen, hij trekt me gewoon leeg op het moment. als ik terug kan naar morgen-middag-avond is het voor mijzelf denk ik beter, en ik vind ook dat dat nu wel mag. Ohja, hij is nu ook met tandjes bezig. Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn. Groetjes Wendy

Ohja, voor Marloes, wij wonen in Nieuwenhagen op de heigank, die zul je dan wel weten te vinden denk ik? Mijn man komt ook uit Schaesberg, wat toevallig he? groetjes Wendy

Terug
Bovenaan