geen 12 weken echo...

Wat raar dat die vk de 12 wekenecho heeft laten vervallen. Ik heb met 6 en 10 weken een echo gehad, maar ik mag van de vk toch nog volgende week een echo laten maken (ben dan 13+2wkn). Ze stelde het zelf voor dus ik heb er niet eens om hoeven vragen. Dus ik kan me niet voorstellen dat jij die echo zelf moet gaan betalen. Het is gewoon eigenwijzigheid van die vk volgens mij. Met de 9 weken hebben ze toch alleen gekeken of alles goed was en de 12 weken echo is eigenlijk voor de termijnbepaling (ook al weet je zelf wel wanneer je uitgerekend bent, dan krijg je hem toch). Zou er toch nog maar eens naar vragen voor je dat zelf gaat betalen. Je bent toch niet voor niets verzekerd?
Geniet in ieder geval van je echo!

Echt raar,
Ik heb met 9 weken een echo gevraagd en gekregen, omdat we voor deze zwangerschap een miskraam hebben gehad.Kon niet wachten tot de 12 wekene cho...
We kregen met 9 weken een echo, moeten die wel zelf   betalen, alleen de 12 en de 20 weken echo zitten in je basiszorgverzekeringspakket, maar de echoscopiste bood met de 9 weken echo zelfs aan (het kindje zag er goed uit en  had zelf geen klachten) om bij de factuur (voor mijn zorgverzekeraar) te noteren dat ik last van bloedingen had, waardoor het een medisch noodzakelijke echo zou zijn, waardoor ik hem niet hoef te betalen....Zo kan het ook gaan.
Vind het wel raar van je verloskundige...Vooral jij, omdat je je zorgen maakt nu je veel pijn hebt, gelukkig heb je een redelijk goedkope echo in het vooruitzicht.
Succes!
Groetjes Roos.

niet elke verloskundige doet een 12 weken of termijnecho.
mijn verloskundige doet dat namelijk niet standaard dus het is niet zo dat je er recht op hebt.
ik vind el dat je vk dit verkeerd heeft aangepakt ze had je hier van te voren over moeten informeren en niet na die tijd. ik zou hier toch met haar over in gesprek gaan en zeggen dat je je hier absoluut niet prettig bij voeld.

Mijn verloskundig heeft mij verteld dat als je een 12weken echo wilt, dat dat gratis is. Maar dan moet je wel ook een nekplooimeting doen. Daar mag je vrij voor kiezen ongeacht je leeftijd. Begin 2007 is dat veranderd. Dit is mij altijd verteld. Ik heb met mijn 12weken echo toen nooit hoeven betalen.

Terug
Bovenaan