Geen aandacht voor voorlezen

Bedankt voor de reacties. Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Ook mijn voorlezen is ongeveer 2 woorden per pagina en dan wordt er weer omgeslagen naar het eind en weer terug?Voelboekjes, flapjes boekjes ook geprobeerd. Toch wint het bladeren. Ik heb nu een boekje met dieren waarbij we oefenen met dieren geluiden haha .. dat heeft heel even de aandacht, maar ook niet lang. Tussendoor probeer ik maar wat te vertellen. Hij komt wel met een boekje maar is er ook snel weer klaar mee. Hopelijk komt het later nog.
Hij is meer van de muziek en bewegen.Ook gaat hij nu aanwijzen in de ruimte en moet ik zeggen wat het is. Misschien dat hij daarna meer in boekjes gaat herkennen.
 
Idd geluidenboekjes van osborne... Het verschilt idd per kind. Die van mij verslint boeken en ik moet werkelijk de hele dag voorlezen (nu 22 maanden maar t gaat al heeeeeeul lang zo!)
Gewoon niet te veel lappen tekst, veel plaatjes en kleuren boekjes...
 
 
Mijn dochtertje is nu 2 jaar en 3 maanden en sinds kort blijft ze zitten en mag ik ook het verhaaltje lezen. Doe het voor het slapen, dan is ze meestal al zo moe dat ze tegen me aan komt liggen.

Overdag komt ze ook wel met boekjes maar wil dan liever zelf kijken. Ik heb vanaf dat ze jong was al veel tegen haar gepraat en alles benoemd wat we zagen. Ze kletst nu de oren van m'n hoofd dus voor de woordenschat maakt het volgens mij niet uit als je dus altijd al veel verteld.
 
Praten doe ik ook, nu nog meer nu hij alles aanwijst. Boekjes zijn nu nog echt speelgoed voor hem. Hopelijk bij blijven proberen word het interessanter. Bedankt voor het meedenken en delen van ervaringen.
 
Terug
Bovenaan