Geen angst voor corona

Na al een tijdje actief te lezen op dit forum valt me de vele berichten rondom corona op . Ik ben nu 28 weken zwanger en krijg een beetje het idee dat ik zo ongeveer de enige ben die niet bang is.
Ik werk in de zorg, laat me bewust niet vaccineren tijdens mijn zwangerschap, woon in de corona provincie van NL (op dit moment) en ik word er niet anders van.

Ik wil juist van elke seconde genieten deze zwangerschap, iets wat me bij de vorige 2 niet lukte. Ik ga zo vaak mogelijk uit, ben op vakantie geweest naar Griekenland terwijl het niet mocht, iedereen mag langs komen van mij in de kraamtijd en ik ben absoluut niet bang om ziek te worden

Ik heb een beetje het idee dat ik hier alleen in sta zijn er meer die er zo instaan of ben jij of daadwerkelijk een van de weinige en moet ik mezelf de komende 12 weken opsluiten? Dat laatste natuurlijk sarcastisch
 
Ik denk niet dat je de enige bent. Natuurlijk wil ik het niet krijgen, maar ik ga niet alles uit de weg. Ik werk ook in de zorg, gelukkig mogen wij weer zonder mondkapje werken. Maar 1,5 meter afstand is niet te doen. Maar ik denk er geen seconde over na dat dit misschien niet het meest verstandige is, volgens sommige mensen.

Ik heb voor mijn zwangerschap 1 vaccinatie gehad en mijn tweede heb ik geweigerd ivm de zwangerschap. Ik ga ervanuit dat iedereen die ik zie geen klachten heeft en bijna iedereen die wij zien zijn gevaccineerd, dus dat geeft mij weer rust.

Ik ben veel te blij om weer een beetje het 'gewone leven' terug te hebben, dat ook ik mij niet ga opsluiten tijdens mijn zwangerschap.
 
Op dit moment heb ik er wel angst voor.

Ik sta op het punt van bevallen, iedereen om me heen is niet meer voorzichtig.
Als ik het nu krijg, word bevallen echt een nachtmerrie .

Toen ik nog niet zo ver was in de zwangerschap deed ik wel
Voorzichtig maar was ik niet bang.

Nu wel

 
Nee hoor.. ik ben precies hetzelfde..
Ben vandaag uitgerekend en de weken van mn verlof lekker er op uit geweest met mijn man en zoontje.. terras, speeltuin, uit eten etc.
Ik ben 3 maanden verkouden/grieperig geweest.. heb me wel paar keer laten testen en geen corona gehad.. dus van andere virussen kun je ook goed beroerd zijn..?
Heb geen zin om me op te sluiten en in angst te leven.. idd gewoon lekker genieten en ik werk ook in de zorg.. dus zie heel veel patienten per dag..
Vaccinatie heb ik ook niet genomen.. ben er niet perse voor of tegen maar vind het niets om een nieuw vaccin te krijgen tijdens mijn zwangerschap/borstvoeding..
Ik wacht het wel ff af allemaal en als het uiteindelijk een keer echt nodig is voor vakantie etc denk ik er dan nog wel over..?
Ook kraamvisite mag gewoon allemaal lekker langskomen..
Dus ik begrijp je helemaal! ???
 
Ik ben 17 weken zwanger en sta er hetzelfde in als jij, bijna alsof ik het geschreven kan hebben.
Ook in de zorg, vaak draag ik wel een mondkapjes omdat ik veel neusverkouden ben, veel getest al. Geen vaccinatie gehad, bewust niet nu. In januari al de oproep gehad en toen raadde ze het al af bij een actieve kinderwens en nu kan het wel allemaal. Sta ik persoonlijk nu niet achter. Komt wel na de zwangerschap.
Verder doe ik waar ik me goed bij voel.
 
Hier nog een verpleegkundige ;-) ook niet bang voor de C, wel veel irritaties naar de mensen die gevaccineerd zijn en denken dat ze nu onaantastbaar zijn en mij om mn nek vliegen. Ik ben 2 weken geleden bevallen van onze dochter en nu zij er is houdt ik er wel wat meer rekening mee. Met name in bezoek enzo, ik wil niet dat ze iets krijgt. Maar bang…nope! Lekker genieten van je zwangerschap! Doen waar jij je goed bij voelt. Rock on!
 
Ik ben ook totaal niet bang. Corona gehad in november en was er amper ziek van, zoals de meeste mensen! Je ligt niet direct doodziek op bed, het is vaak gewoon maar een verkoudheid! Mijn man heeft het toen ook gehad en mijn 2 dochters (3 en 1 jaar) heb ik niet laten testen, maar ze waren verkouden in die periode dus zullen het ongetwijfeld ook gehad hebben.

Geloof me, ik maart hebben we als gezin met z'n allen ziek op bed gelegen ivm buikgriep en dat was 1000x heftiger dan Corona, van de buikgriep waren we écht beroerd!

Ook wij zijn 3 weken terug op vakantie geweest naar Spanje, ik ga overal naartoe met m'n kids en ben absoluut niet bang.

Inenten doe ik zeker niet, ik ben niet bang om weer Corona te krijgen gezien ik er amper ziek van was.

Ik hoor teveel verhalen van mensen die flauwvallen of hartklachten hebben na de vaccinatie, en van vrouwen met pijn aan de borsten en een ontregelde menstruatiecyclus. Die vaccinatie is NIET onschuldig!! Ik ga me daar echt niet aan wagen...
 
Alleen het moment dat je hoogzwanger bent, zou ik wel wat meer oppassen.
Toen ik Corona had, was mijn zusje hoogzwanger. Ook zij was totaal niet bang, maar bevallen met Corona is iets wat je echt niet wilt. Dus toen ben ik wel heel bewust 3 weken niet bij m'n zusje geweest zodat zij normaal kon bevallen, zonder allemaal toeters en bellen.

Voor mijn ongeboren kind of pasgeboren baby zou ik totaal niet bang zijn, ALS die het al krijgen worden ze er niet ziek van. Voor m'n dochters van 3 en 1 ben ik ook geen minuut bang geweest.
 
Terug
Bovenaan