Geen angst voor corona

Fijn toch dat je niet zo angstig bent! Ik heb vorig jaar in april Corona gehad zowel mijn man als ik zijn echt enorm ziek geweest. Terwijl wij allebei gezond en erg fit zijn. Ik ben nu 34 weken zwanger maar hoop dit echt niet te krijgen! Het lastige is natuurlijk dat je niet weet wat het met je lichaam doet.
 
Hier even de andere kant... wij hebben vorig jaar, hoogstwaarschijnlijk, corona gehad. Allebei flink ziek geweest. Heel erg moe, hoesten en hoofdpijn. Ik doe het dus echt niet af als een verkoudheid en ben ook echt voorzichtig. Nu ben ik zwanger van de tweede, we doen niet panisch, maar zijn wel voorzichtig. Ik zou het liever nu niet nog een keer krijgen, mn weerstand is al niet zo hoog door de zwangerschap. Dus nee, je hoeft er niet bang voor te zijn. Maar de basisregels vinden wij wel belangrijk!
 
Ik behoor tot een risicogroep en zit in derde trimester zwangerschap. In de zorg gewerkt maar inmiddels met vervroegd verlof. Als ik Corona krijg is het niet vanzelfsprekend dat alles goed gaat. Ik sluit mij inderdaad nog 3 maanden op omdat ik het mijzelf nooit zou vergeven als ik het nu oploop. Het is niet dat ik bang ben, het is een bewuste keuze waar ik mij het beste bij voel. Ik ga niet naar verjaardagen, niet naar de winkel, ontvang geen bezoek. Zo maakt iedereen zijn afweging waar je achter staat :) ik denk zeker niet dat je de enige bent die er over denkt zoals jij. Zolang iedereen elkaar en de revels respecteert is alles goed toch.
 
Hey,
Ik werk niet in de zorg, maar ik doe ook zo normaal mogelijk. Ik respecteer de mensen die afstand willen houden, en zij dit dichtbij willen komen vind ik prima. De mondkapjes vond ik verschrikkelijk. Ik werk in een boekhandel en ben 2x flauwgevallen met zo'n ding op me bakkes, toen was ik nog niet zwanger. Mocht gelukkig met een spatscherm op werken.
Ik laat me ook bewust niet vaccineren, en testen alleen bij duidelijke klachten. Bang ben ik niet. Je kan niet alles buiten de deur houden. En jezelf maanden opsluiten doet je imuunsysteem ook geen goed. Het is ff de balans zoeken. Natuurlijk ben je als zwangere wat bewuster bezig met hygiëne, maar alles tig keer ontsmetten werkt averechts
Er is zoveel meer in het leven dan alleen corona of de corona angst. Ik ontken niet dat sommige er flink ziek van zullen/kunnen worden. Maar laten we reëel blijven. Autorijden heeft een hoger dodental dan covid.
Zolang we elkaar maar respecteren, heb je angst dan houd ik met alle respect afstamd, wil je het vaccin, prima. Maar laat mij ook in mijn waarde als ik ervoor kies te leven zonder angst.
 
Terug
Bovenaan