Geen aspirine!!

Hoi allemaal,

ik heb aan een aantal van jullie laten weten dat de arts mij aspirine geadviseerd heeft bij de volgende zwangerschap. Dus even voor de duidelijkheid.... hij heeft MIJ dit na 5 miskramen, onderzoeken en veel overleg met andere artsen geadviseerd en dan alleen in overleg met hem en met regelmatig controles. Het gaat daarbij om een preciese hoeveelheid aspirine.
NIET OP EIGEN HOUTJE GAAN SLIKKEN DUS!!!
Dit kan namelijk een miskraam tot gevolg hebben.

Sorry voor de verwarring, maar ik wilde alleen de rest op de hoogte houden van het verloop van de onderzoeken.

Floor

Hoi Floor,

Goed dat je dit nog even onder de aandacht brengt van de asperine. Wat ik graag wilde weten naar aanleiding van welk onderzoek zei de arts dat je asperine moest slikken. Want ik begrijp eruit dat het bij jouw ook bij 8 weken misgaat en dat zou het weleens aan de placenta kunnen liggen met daarmee samenhangend een stollingsprobleem. Ik wil graag wat meer over dit alles weten, maar als je het te persoonlijk vindt om dit te beantwoorden begrijp ik dit uiteraard anders hoor ik het graag van je!

groetjes debbie

Hoi Debbie,

ik heb nog geen onderzoek gehad, behalve chromosomen en die zijn gelukkig goed. De arts heeft aan de hand van mijn verhaal en in overleg met colega's besloten om met aspirine te beginnen als ik weer zwanger ben.
Verder gaan ze in de baarmoeder kijken of er verklevingen zijn en daarna een stollingsonderzoek. Dit kan helaas pas 3 maanden na de laatste miskraam.
Ik hou je op de hoogte over de voorderingen!

groetjes Floor

Hoi Floor,

Ben 5 april gecurreteerd en gisteren moest ik bij de gynaecoloog komen en toen is er besloten om bloedafname te doen om te kijken of er een stollingsprobleem is of dat ik anti stoffen aanmaak. De uitslag is over vier weken. Mocht ik een stollingsprobleem hebben dan zouden ze eventueel een bloedverdunend middel kunnen geven. Nou ik zal jouw ook op de hoogte houden als je daar interesse voor hebt uiteraard. Maar zo kun je nog wat van elkaar leren. Dit zijn overigens wel de laatste onderzoeken die ze kunnen doen.

groetjes debbie

Hoi Debbie,

Fijn te horen dat ze toch nog iets bij je kunnen onderzoeken. Vreemd alleen dat de artsen tegenstrijdig zijn, bij mij hebben ze namelijk gezegd dat de stollingsonderzoek uitslag niet volledig betrouwbaar is als het binnen 3 maanden wordt gedaan. Wat hebben ze daarvan tegen jou gezegd?
Hoop voor je dat er iets uit komt en dat medicijnen je kunnen helpen. Ik hoop daar bij mij namelijk ook nog steeds op.
Hebben ze trouwens al een hystroscopie gedaan? Dat is een onderzoek waarbij ze in de baarmoeder kijken naar verklevingen of andere afwijkingen?
Veel succes en tot snel!

Groetjes Floor

Hoi meiden,

Ik heb 2 miskramen gehad, ik ben van de laatste miskraam 22 maart gecurreteerd, moet 29 april voor nacontrole en ook voor bespreking van onderzoeken. Geloof dat ze met chromosomenonderzoek gaan beginnen, hoe gaat dat, via bloedonderzoek? Hoop dat er niets uitkomt, maar ik ben daar zo bang voor. Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag, hoorde dat dat wel 2 maanden kan duren!!!! Succes allemaal!

Groetjes Ingrid

Hoi Floor en Ingrid,

Bij is geen onderzoek gedaan in de baarmoeder voor verklevingen enz. Ik denk dat hij redeneert "je kan zwanger worden dus dat moet het probleem niet zijn" Voor wat betreft het stollingsonderzoek heb ik dat ook aangegeven, maar hij zei dat daar aardig over getwist wordt... dus even afwachten en dan doen we de onderzoeken gewoon over twee maanden weer!
Het chromosomen onderzoek duurde bij mij overgeveer 10 weken, kwam overigens niets uit, maar dat komt bijna bij niemand net zoals de onderzoeken van mij op dit moment.

Floor, ik heb nog wel gevraagd omdat dit de laatste onderzoeken zijn hoe zijn ervaringen in het algemeen zijn. Bij mijn gynaecoloog heeft hij meerdere voorbeelden gehad vrouwen zoals wij en die kregen uiteindelijk wel een kindje! Maar de vraag is natuurlijk alleen wanneer.... en hoeveel miskramen je moet ondergaan. Want ik eruit begrijp dat ook al komt er niets uit de onderzoeken, het niet betekent dat je niets mankeert alleen kan het niet achterhaald worden!

Wat ik nu nog wel heb gedaan is informatie opgevraagd in het leids universitair centrum of er op dit moment onderzoeken zijn over oorzaken van miskramen deze vraag heb ik ook neergelegd bij een vriendin die arts is. Dus als ik wat hoor laat ik het jullie absoluut weten, want er veel te weinig bekend over dit.

Spreek jullie wel weer groetjes debbie

Hoi Debbie en Ingrid,

ik loop nu ook in het Leids universitair. Ze gaan daar kijken wat ze voor me kunnen doen. Bij mij gaan ze in een ander ziekenhuis toch in de baarmoeder kijken, want ook al wordt ik snel zwanger, het kan zijn dat door een verkleving te baby niet verder kan groeien.
Chromosomen onderzoek (bloedonderzoek)duurde bij ons 4 weken omdat ik al zwanger was toen ze het onderzoek deden, pas 1,5 weken maar toch was ik zwanger. Bij ons kwam er ook niets uit gelukkig en heb er nogssteeds veel vertrouwen in dat het ooit goed gaat komen met ons.
Ik hou jullie op de hoogte en ga nu het zonnetje weer even in!

groetjes Floor

Terug
Bovenaan