geen borst meer willen?!

Hallo moeders!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of dat dit iemand bekend voorkomt. Het is zo gek, mijn dochter is nu elf  weken en ik geef haar borstvoeding. Sinds een paar dagen begint ze al te huilen zodra ik ga zitten om haar te voeden! Ze gaat dan echt krijsen en houdt gewoon niet op. In de tussentijd vergeet ze hoe ze moet drinken, ze houdt haar mondje open of doet hem maar heel even dicht om even kort te sabbelen en huilt dan weer verder. Het lijkt wel alsof ze vergeten is hoe ze moet drinken aan de borst...
Herkent iemand dit? Hoe kan ik dit oplossen?
Ze gaat sinds twee weken naar het kdv en een dagje naar mijn ouders en daar krijgt ze afgekolfde moedermelk. Het zou toch niet zo zijn dat ze het flesje gewoon veel lekkerder vindt? Het lijkt wel alsof ze zoiets heeft van ja dahag, ik ga geen moeite meer doen ik weet dat het ook makkelijker kan!
Het is wel een karaktertje die kleine, anderen moeten hun kind laten wennen aan een flesje en ik moet haar weer laten wennen aan de borst...
Daarnet kon ik haar alleen maar aan het drinken krijgen door eerst kort een flesje te geven en die toen snel eruit en borst erin zeg maar... Maar ja zo wil ik het natuurlijk niet telkens hoeven doen. het gaat hier op die manier van kwaad tot erger.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval! En een fijne moederdag...

Liefs Bebek

Dag Bebek

Ik dacht als eerste aan spruw ofzo... maar dan moet het ook bij de fles zijn, lijkt me. Het zou wel vervelend zijn, zeg, als ze geen borst meer wil.

Succes
Rosanne

Ja inderdaad daat zat ik zelf ook aan te denken, maar ik zie niets in haar mondje en heb zelf ook geen last van mijn tepels eigenlijk. En ja, dan zou ze inderdaad ook last moeten hebben van de fles denk ik... Toch zou ik voor de zekerheid misschien even langs de huisarts kunnen gaan.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Hoi Bebek,

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat het idd wel zou kunnen dat ze (als ze honger heeft of moe is?) liever de fles wil dan de borst omdat dat veel makkelijker gaat. Misschien dat het ook wat lang duurt voordat je melk toeschiet en dat ze niet meer zo lang wil wachten nu ze door de fles geleerd heeft dat het ook meteen kan komen? Als je zeker weet dat ze geen spruw heeft, zou ik gewoon de borst blijven aanbieden, hoor. Ze kiest vanzelf wel eieren voor haar geld lijkt me...als ze trek krijgt gaat ze vast wel drinken!

Groetjes,

Eveline

Hallo,

Ja Savannah had dat ook. Die deed dus precies hetzelfde toen ze nog niet aan de borst wilde. Ik kan me voorstellen dat je giga baalt nu ooral wat je eerder al zei dat je nu inens moet gaan kolven. En ik weet idd uit ervaring dat het geen pretje is en een hoop extra werk.

Maar meid het komt vast goed.

Hoi Bebek,

Ik kan je niet helpen, maar herken het wel een beetje helaas. Sinds kort is Yanick vaak  ook heel onrustig aan de borst. Veel loslaten, huilen, weer aanhappen, loslaten niet willen, toch willen, pfffffffff. Heel  vermoeiend, terwijl  het een poosje geleden juist zo goed ging. Ik weet niet of het bij ons met het flesje te maken  heeft, want hij  krijgt al een poosje elke  avond de fles van papa.  

Het gekke is dat liggend voeden (alletwee op ons zij) wel goed gaat.  Dat doe ik dus nu heel  vaak, maar  ja, ik hoop  niet dat  ik nu telkens moet liggen als ik de borst wil geven.  

Het zou idd  heel goed  kunnen dat ze liever een flesje heeft omdat dat makkelijker is. Wat voor speen  gebruik je op  bij de fles? Er zijn speciale spenen die voor kindjes zijn  die ook de borst krijgen. Dat zijn spenen met een heel klein gaatje waar ze hard op moeten zuigen. Maar  misschien gebruik je die al.      

Ik zou als ik jou was proberen vol te houden met de borst. De dagen dat je bij je kindje bent alleen maar de borst geven, zodat ze wel moet. Hopelijk weet ze dan na verloop van tijd weer hoe het moet!

succes!

hoi,

joshua heeft het ook gehad voor 3 weken, dit bleek een sprong te zijn. al had hij dit bij 8 weken, nu 13 weken wil hij veel drinken maar heb niet genoeg.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Poeh hee, ik schreef  gisteren nog dat mijn jochie onrustig aan de borst was, maar sindsdien  wordt hij alleen nog maar rustig aan de borst. Echt om de  1.5 uur wil hij aan de borst en daar zit hij dan  soms wel  45 minuten achter elkaar aan (normaal drinkt hij hooguit 10 minuten). Vannacht gelukkig wel van  twaalf tot  zes geslapen (wel van  elf tot twaaf aan de borst gehad)  maar  vanaf 6 uur vanochtend hebben we al 4 sessies  gehad. Nu slaapt  hij eindelijk weer, ben benieuwd voor hoelang. Zal wel een regeldag zijn ofzo.

Bebek, hoe gaat  de borstvoeding nu met jou?  

Terug
Bovenaan