geen borst meer willen?!

Hoi allemaal!

Bedankt voor de reacties!
De afgelopen dagen heb ik haar gewoon zoveel mogelijk aangelegd maar erg van harte gaat het nog steeds niet. Ik merk wel dat ze wat minder lang tegenstribbeld nu omdat ze geloof ik wel door heeft dat dat toch geen zin heeft. Ik maak me een beetje zorgen om morgen want dan gaat ze weer naar het kdv. Daar krijgt ze natuurlijk weer lekker een flesje. Ik gebruik een avent speen voor haar, de kleinste maat. Zijn er spenen die misschien beter zouden zijn? Ik dacht eigenlijk dat deze het dichtst in de buurt van een tepel kwam.
Ik zat er inderdaad ook aan te denken dat ze misschien in een sprongetje zit, ze is nu 11 weken en een week te laat geboren dus dat zou op zich goed kunnen. Het gekke is alleen dat bij de vorige sprongetjes ze juist heel veel wilde drinken en echt constant aan de borst wilde en nu doet ze dus juist het tegenovergestelde. Kan dat? Het klinkt eigenlijk een beetje hetzelfde als wat jij hebt Pauwtje (schrijf ik dat goed? sorry).
Mijn oma en tante waren hier vandaag en die dachten zelfs dat ze zagen dat ze een tand kreeg! Er zit een wit puntje op haar onderkaak en ook bij haar "kiesjes". Maar dat kan toch niet met 11 weken?? Arm kind, dat hoop ik echt niet voor haar...
Het vervelendste vind ik eigenlijk dt ik hierdoor een beetje tegen het voeden op ga zien. Ik maak me van te voren al druk. Ik moet daar echt mee ophouden want die kleintjes voelen dat natuurlijk dondersgoed aan.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Succes allemaal!

Hoi Bebek

Ik gebruik ook de Avent 1 speen. Ik  heb  ook begrepen dat dat bij borstvoeding een goede speen is (ik  heb er zelf wel eens aan gezogen, en het gaat idd niet heel makkelijk, hihi). Vervelend dat het nog steeds niet  echt lekker gaat. Bij ons ging  het drinken aan de borst vandaag veel beter.  Maar yanick gaat dan ook nog niet naar het kdv en  krijgt dus  hooguit 1 keer per een flesje van papa.

Hopelijk gaat het binnekort weer beter.  Misschien heeft je kindje wel een sprongetje, kan best dat het ene sprongetje zich anders uit dan het andere sprongetje.

Hoi Bebek,

Het is voor mij heel herkenbaar. Ik heb het met Teun ook gehad. Na een week uit een flesje drinken (door een borstonsteking) wilde hij ook niet meer uit de borst drinken. Wat mij hielp was rustig blijven; borst blijven aanbieden en geen flesje net zo lang tot hij door had dat mama koppiger was dan hij en als hij honger had hij toch echt zelf moest gaan drinken. (klinkt nu heel stoer en wijs; maar waren wel zware emotionele dagen) na twee dagen ging het beter en nu gaat het prima, het wisselen tussen borst en fles. Teun wat toen trouwens een maand of 2 oud.

Succes; groetjes wendy

Hoi Bebek,

heel herkenbaar!  Ilyas in nu bijna 4 maanden en ik kolf sinds hij 1,5 maand is. Daarvoor dronk hij gewoon goed, maar begon toen moeilijk te doen. Hij bleek spruw te hebben, dus ik dacht dat het daar aan lag. Verder had hij last van darmkrampjes, cb raadde ABC Dophilus aan om door zijn melk te doen, dus hij kreeg van mij 's ochtends een flesje. Bovendien ging ik bij 10 weken weer werken en ging hij 2 dagen in de week naar het kdv. De andere dag was mijn man thuis, maar ook dan dus flesje.

Hij moest dus wel en flesje af en toe!  Dat viel gewoon niet te ontwijken.

Om een heel lang verhaal kort te maken: ik ben met live voeden gestopt (behalve 's ochtends, op de een of andere mnaier drinkt hij wel uit mijn borst om 6.00 uur  's ochtends), omdat elke voeding een gevecht werd. Hij van slag tot het hysterische aan en ik ook van slag, want ik wilde zo graag live voeden. Maar nu kolf ik dus, krijgt hij af en toe een flesje kv als ik niet genoeg gekolft heb.  Geeft mij en hem wat meer rust. Maar ik vind het wel ontzettend jammer!!!! Al menig traantje om gelaten.
het is echt volgens mij gemakzucht van hem. Maar het lukt me niet om het weer zo te krijgen dat hij weer bij mij drinkt op die momenten dat ik er wel ben.

Dus als  het je lukt om ermee door te gaan, blijf proberen. Bij ons was het gewoon niet meer te doen.    Op deze manier krijgt Ilyas toch gewoon het goede van de moedermelk. maar een gedoe is het wel!

Succes ermee.
Mienetje

Hoi allemaal,

Ik ben best wel verbaasd dat er blijkbaar meer moeders zijn die dit probleem hebben! Ik hoorde altijd alleen maar verhalen over babies die moeite hadden om de fles te accepteren, niet andersom...
Het klinkt misschien niet zo aardig maar ik ben toch wel blij dat ik niet de enige ben!
De afgelopen dagen bleef het een beetje aanmodderen totdat het gisteren bij haar laatste voeding eindelijk weer probleemloos ging! Maar ja, toen moest ze vandaag dus naar het kdv... Ik was best een beetje zenuwachtig toen ze terugkwam maar het ging op zich wel redelijk. Ze blijft huilen in het begin en ze duwt me dan ook weg (wat een kracht kan er trouwens in zo een klein lijfje zitten!) maar ik probeer het toch maar vol te houden en uiteindelijk drinkt ze dan wel. Dat tegenstribbelen is in ieder geval minder aan het worden.
Ik hoop gewoon echt dat ze op een gegeven moment door krijgt; kdv=flesje, thuis=borst. Net als licht=dag, donker=nacht. Het duurt even maar dan heb je ook wat!
Het is in ieder geval ook fijn om te horen dat volledig alle voedingen kolven eventueel wl haalbaar zou zijn, maar voorlopig probeer ik het nog even zo.

Bedankt allemaal!

Terug
Bovenaan