Geen borstvoeding

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben nu 21 weken zwanger van ons eerste kind. Ik moet door een ziekte medicijnen slikken die ik tijdens zwangerschap en borstvoeding niet mag gebruiken. Gelukkig was het meteen in de eerste ronde raak. Nu ik deze medicijnen niet meer gebruiken heb ik veel klachten teruggekregen die bij deze ziekte horen. Nu mag ik na mijn zwangerschap wel borstvoeding geven, mits mijn bloedwaarden goed genoeg zijn maar hierdoor blijf ik wel langer klachten houden. Deze klachten beperken mij in de verzorging van de baby en zal hulp in huis nodig hebben. Ik denk dat ik om deze reden na de bevalling direct met de medicijnen start en geen borstvoeding ga geven. Wat zouden jullie doen? Ik krijg een verplicht gevoel door mijn omgeving en verloskundige om wel borstvoeding te geven.</p><p> </p><p>ps. De klachten bestaan ook uit krachtverlies/uitval van ledematen dus met een baby rondlopen zou te gevaarlijk zijn, dus zou altijd met een kinderwagen moeten lopen in huis.</p>

Pfff lastig, de beslissing kun je alleen zelf maken...

Ik geef zelf nu 9 maanden borstvoeding, maar ik denk wel dat ondanks het prachtig is om te geven, het ook enorm veel energie kost... Ik weet niet wat vermoeidheid doet met je ziekte? Vooral in het begin is het soms best vaak aanleggen en aan je partner geven is dan geen optie...

Je moet je niet verplicht voelen. Niemand kan dat voor jou bepalen.
Jouw taak is om als moeder zo goed mogelijk voor je kindje te zorgen en als ik jou zo lees kun je dat niet (zelf) als je de medicatie niet neemt .
Ik persoonlijk zou er geen seconde over twijfelen, kunstvoeding is net zo goed voor een kindje en zelf voor je kindje kunnen zorgen is net zo belangrijk en misschien zelfs wel belangrijker.

Succes met je zwangerschap!

Doen waar jij je goed bij voelt! Helemaal niemand kan en mag voor jou beslissen of je borstvoeding gaat geven of niet. In jouw geval zou ik er ook voor kiezen om het niet te doen. Ik denk dat je daarmee de beste keuze maakt voor jezelf en zeker voor je kindje. Als ik lees welke klachten je allemaal hebt zonder medicatie, dan begrijp ik sowieso niet dat er mensen zijn die jou toch in de richting willen duwen om borstvoeding te geven.

Jeetje, wat heftig, helemaal eens met bovenstaande reacties! Wat bizar dat anderen jou zo'n verplicht gevoel geven. Heb zelf wel altijd borstvoeding gegeven, of eigenlijk moet ik zeggen, kunnen en mogen geven. Ja, het is prachtig, handig en gezond. Maar het allerbeste voor je kindje is een blije mama! Een mama die kan troosten en knuffelen, een mama die goed in haar vel zit, en ja, een mama die kan voeden. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding, dat maakt écht niet uit! Doe wat het beste is voor jou, dat is ook het beste voor je kindje!
Heel veel succes! ?

Jeetje wat pittig zeg!
Hoewel ik echt wel een voorstander ben van BV, is uberhaupt kunnen zorgen voor je kindje echt veeel belangrijker!
Ontzettend jammer dat je daardoor geen Bv kan geven. Maar als je moet kiezen tussen Bv of kunnen zorgen voor je kindje zou ik het wel weten! Met de fles worden ze ook groot hoor!!

Mijn eerste gedachte als ik je verhaal zo lees is, Geef lekker kunstvoeding! Ik denk dat je jezelf mentaal ook niet beter gaat voelen met die klachten en je hormonen na je bevalling. Laat je vooral niet verplicht voelen door andere die vinden dat je het moet doen of proberen. Succes met je keuze!

Helemaal eens met bovenstaande reacties. Een blije mama is een blije baby.
Hetgeen je wel zou kunnen overwegen, is om de eerste dag borstvoeding een kans te geven. En dan een beslissing maken. Op dat moment weet je hoe het met je lichaam gaat (omdat je medicatie dan al geruime tijd niet meer slikt) en hoe je het geven van borstvoeding vindt en wat je daarin dan beslist. Voel je niet verplicht, ik kan niet beoordelen of dit een optie is, maar je hoeft het besluit niet nu te nemen.
Ook zou je prenetaal kunnen kolven, misschien krijg je dan al wat melk welke je aan je kindje per fles kan geven.
Heel veel succes en sterkte! 

Terug
Bovenaan