Geen borstvoeding

Bedankt voor jullie reacties, het doet mij goed om te lezen dat ik mij helemaal niet zo verplicht hoef te voelen. Mijn man staat ook helemaal achter mij, hij zal de eerste dagen ook vooral veel (nacht)voedingen overnemen omdat zodra ik start met de medicijnen ik de eerste dagen flink misselijk kan worden (dit was iig de vorige keer ook).

Na het stoppen van de medicijnen was ik binnen enkele dagen erg vermoeid, nog voordat ik zwanger was. Ik moet zeggen dat ik kwa zwangersschapkwaaltjes niet mag klagen, maar wel veel beperkingen van de andere aandoening.

Heb je contact gehad met een lactatiekundige over het gebruik van de medicatie in combinatie met borstvoeding? Veel artsen weten daar te weinig over en zeggen te snel dat het niet mogelijk is. Je zou dus nog eens goed uit kunnen zoeken of het echt niet kan. 

Ik denk dat je vooral bij jezelf moet nagaan wat voor jou nog acceptabel is om deze klachten te hebben. Tot de bevalling, nog een maand daarna, nog 6 maanden daarna? Dan kun je afwegen of je borstvoeding gaat geven of niet. Laat je vooral niet door anderen onder druk zetten. 

Je zou ook nog naar de mogelijkheid van donormelk kunnen kijken. Als je kijkt naar welke voeding de voorkeur heeft voor een baby dan is 1 melk van de eigen moeder 2 melk van een andere moeder en pas als laatste kunstvoeding. Op deze website vind je er meer informatie over: https://moedermelknetwerk.nl/

Ik denk dat het beste voor jou kindje een zo gezond mogelijke mama is die hem/haar aandacht kan geven. En is dat door medicijnen en geen borstvoeding mogelijk en voelt dat voor jou goed dan moet je dat doen. Kijk naar wat jij denkt dat goed is en niet wat anderen je aanpraten.

Evimetbaby schreef:
Jeetje wat pittig zeg!
Hoewel ik echt wel een voorstander ben van BV, is uberhaupt kunnen zorgen voor je kindje echt veeel belangrijker!
Ontzettend jammer dat je daardoor geen Bv kan geven. Maar als je moet kiezen tussen Bv of kunnen zorgen voor je kindje zou ik het wel weten! Met de fles worden ze ook groot hoor!!

Hier sluit ik mij bij aan! Het is belangrijker dat je voor je kindje kunt zorgen, jouw baby heeft het meeste profijt bij een gezonde mama. Ik zou in jouw geval echt voor flesvoeding gaan en je daar niet schuldig over voelen, het is wat het is. Misschien zou je de eerste week borstvoeding kunnen overwegen zodat je kindje colostrum binnen krijgt.

Je verhaal raakt mij zeg ? ik sluit mij helemaal aan bij de reacties hierboven. 
Het állerbelangrijkste is een gezond kindje en een gezonde mama. Een baby heeft niets aan een moeder die zich ongelukkig en ziek voelt. 
Zoals ik jouw verhaal lees, zou ik ook zeggen om er niet eens aan te beginnen. Ik weet niet wat voor ziekte je hebt maar aan je klachten te lezen gaat dit ongetwijfeld impact hebben op je herstel. Mentaal én lichamelijk.
De eerste weken en maanden zijn écht zwaar. Elke 3 á 4 uur voeden (fles en borst), dat en nacht. En het is niet zo dat baby's tussen de voedingen door in bed slapen. Ze zitten de eerste maanden aan je lijf geplakt. En vaak zit je nog een paar weken á maanden met onrustige avonden waarbij je baby huilt (prikkelverwerking) en moeilijk te troosten is.  En zeker als je borstvoeding geeft is deze periode heel intens. 
Het maakt je echt geen slechte moeder hoor als je om wat voor reden dan ook voor kunstvoeding kiest. Je bent een goede moeder als je doet wat voor jou het beste voelt. Want dat vertrouwen geef je aan je baby door ?

Heel raar dat ze je 'verplichten' borstvoeding te geven. Kunstvoeding is net zo goed voor de baby. Ik ben nu zwanger van de 2e en heb nog geen seconde nagedacht over borstvoeding. Flesvoeding was optie 1. Gewoon omdat ik me geen type voel voor borstvoeding. Ik zou je dus gewoon adviseren fles te geven. En je medicijnen weer snel te slikken.

Sluit me aan bij wat anderen zeggen, jij kiest zelf! Ik ben pro borstvoeding maar vooral pro mama! Er zijn veel te goede alternatieven te krijgen om helemaal over je eigen grenzen te gaan hiervoor. Moederschap is zoveel meer dan alleen welke voeding je je kindje geeft! Hechting, huid op huid contact, samen wat kunnen ondernemen, je baby troosten tijdens nare ongemakken enz enz enz.. komt vast helemaal goed!!

Ik denk dat het heel belangrijk is om goed voor jezelf te zorgen, zodat je dan ook goed voor je kindje kunt zorgen. Het klinkt alsof je best veel dagelijkse hinder hebt van de klachten van jouw ziekte, die jou ook hinderen in de zorg voor je kindje. Het is denk ik echt heel belangrijk dat het goed met jou gaat straks na de bevalling. Ik begrijp je wens voor borstvoeding heel goed, maar dit zou ten koste van een hoop gaan. Jouw gezondheid is net zo belangrijk als die van de baby en op geen enkele manier zou je je verplicht moeten voelen tot het geven van borstvoeding. Je zorgt net zo goed voor je kindje als je fles voeding geeft! Veel succes en ook beterschap!

Terug
Bovenaan