geen borstvoeding

hahaha Sil! Ja ik moest ook meteen aan al die vorige discussies denken waar we aan meegedaan hebben
Hahaha, och ja, ik wilde nieuwe onderwerpen en nu krijg ik ze

Toch ook leuk; een discussie over bv waarbij we ons niet zo druk hoeven te maken.

Hihi, ik heb het precies andersom. Mijn zoontje is 5 maanden en ik hij krijgt alleen maar borstvoeding en mensen vragen mij wanneer ik daar nou eens mee ga stoppen en of hij geen pap, fruit etc moet hebben.
Ze laten een beetje doorschemeren dat zij het eigenlijk maar raar vinden.

Grappig dat je alle verse moeders, borst of flesgevend, dit soort opmerkingen en kritieken krijgen.
Waar bemoeien die mensen zich mee, vraag ik me dan af.

Hoi,

Ik was goed van plan om borstvoeding te gaan geven en heb dat ook drie weken (hele lange weken mag ik wel zeggen) volgehouden. Ik weet niet wat er uit kwam, maar groeien deed ze niet, dus na drie weken en een baby die niet aankwam ben ik over gestapt op flesvoeding.
Dat eerste flesje vergeet ik nooit meer, madammeke dronk het in één teug leeg, zuchte verzaligd en viel als een blok in slaap. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt en jullie zullen begrijpen dat ik met een blij en tevreden gevoel Heather de fles heb gegeven. (Stiekem vond ik het ook wel erg fijn dat ik haar nu met een gerust hart aan vriendlief over kon dragen om eens de stad in te kunnen.)

Wat mij wel erg tegenviel waren de reacties van sommige deskundigen en moeders, beter bekend als de borstvoedingsmaffia. (En nee, niet iedere borstvoedinggevende moeder behoort daartoe!). Wat een commentaar zeg, alsof ik per definitie een slechte moeder zou zijn omdat ik niet door bleef modderen met borstvoeding.
Ten eerste hebben ze niets met mijn keuze te maken en ten tweede, kom op zeg, alsof flesvoeding zo slecht is... Vast veel beter dan moedermelk met stress-hormonen!   (En in ieder geval beter dan een moeder met stress!).

Hihihi, sorry, lang verhaal maar ik kan er nog boos over worden.

Groetjes, KT

grappig om dit te lezen. Ik zelf ben een ''óverloopster'' want ik wilde ook absoluut geen borstvoeding geven. Tot Jasmijn geboren werd en de kraamhulp zonder iets te vragen Jasmijn bij mij aanlegde, ik was te beduusd van de bevalling en ik dacht, ach laat maar.
En waarschijnlijk doordat ik helemaal niet gestressed was (als het niet zou lukken, prima) ging het als een speer.
Zodoende heb ik toch 6 maanden borstvoeding gegeven. Ik moet wel zeggen dat ik me er nooit echt fijn bij gevoeld heb. Heb ook nooit buitenshuis gevoed. Omdat ik me daardoor erg opgesloten voelde ben ik al na 4 weken fv erbij gaan geven. UIteindelijk heb ik een paar maanden alleen s morgens en s avonds laat bv gegeven.
Ik vond dat een acceptabele combinatie zo en bij een eventueel volgende baby doe ik het misschien weer zo. Of toch alleen de fles, of..ach ik zie wel!
Ieder moet doen waar zij zich prettig bij volet. Mijn schoonzus wilde perse borstvoeding geven. Ze zag het als een absolute te kort koming toen het niet lukte, het is weken lang drama geweest. Hiulende baby, huilende moeder. Nu geeft ze de fles en iedereen tevreden..
groeten Elke

Hahaha Asja, Ik zelf was ook een "overloopster" maar ik ben keihard terug gerend!! :))
En jawel... "al" na 4 hele dagen!!!
Hahaha... moet je sommige eens horen (zonder dat ik het hele verhaal verteld heb) alsof ik mijn eigen kind "vermoord" omdat ik een fles geef.

Nou liever mijn kind (tevreden) aan een fles dan in het ziekenhuis omdat ze zoveel afvalt (was een dysmatuur, 2500 gram) owwww wordt er dan gezegd... maar dan geld het niet voor jou hoor! Da's anders!!
Meestal zeg ik dan; wat ben ik anders dan andere (flessen) moeders dan? weet je hun hele verhaal? zit je bij hun 24 uur per dag tussen die 4 muren?? nee dus, wie ben jij om te oordelen over anderen!
Hahaha, maar ik ben dan ook echt fanetiek hoor. Er wordt nu eenmaal te snel geoordeeld (in het algemeen) over anderen. En dan nog... lekker ieder zijn eigen wil, toch?? Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.

Toch nog een lang verhaal geworden ;)
Groetjes Debby mvB'Elanna

Terug
Bovenaan