Hoi,
Ik was goed van plan om borstvoeding te gaan geven en heb dat ook drie weken (hele lange weken mag ik wel zeggen) volgehouden. Ik weet niet wat er uit kwam, maar groeien deed ze niet, dus na drie weken en een baby die niet aankwam ben ik over gestapt op flesvoeding.
Dat eerste flesje vergeet ik nooit meer, madammeke dronk het in één teug leeg, zuchte verzaligd en viel als een blok in slaap. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt en jullie zullen begrijpen dat ik met een blij en tevreden gevoel Heather de fles heb gegeven. (Stiekem vond ik het ook wel erg fijn dat ik haar nu met een gerust hart aan vriendlief over kon dragen om eens de stad in te kunnen.)
Wat mij wel erg tegenviel waren de reacties van sommige deskundigen en moeders, beter bekend als de borstvoedingsmaffia. (En nee, niet iedere borstvoedinggevende moeder behoort daartoe!). Wat een commentaar zeg, alsof ik per definitie een slechte moeder zou zijn omdat ik niet door bleef modderen met borstvoeding.
Ten eerste hebben ze niets met mijn keuze te maken en ten tweede, kom op zeg, alsof flesvoeding zo slecht is... Vast veel beter dan moedermelk met stress-hormonen! (En in ieder geval beter dan een moeder met stress!).
Hihihi, sorry, lang verhaal maar ik kan er nog boos over worden.
Groetjes, KT