Geen buikje

Is er een reden dat je je zo’n zorgen maakt en zo onzeker bent?
Ik zie heel veel berichtjes voorbij komen van je, allemaal met vergelijkbare vragen.

Lijkt mij een goed idee om eens met iemand te gaan praten. Veel van de vragen die je hebt, zijn allemaal te beantwoorden door een simpele zoelslag op het internet. Maar als je zo vreselijk onzeker bent, zelfs over de inrichting van een kinderkamer...dat is niet gezond voor je en niet goed voor je kindje.
Ja er kan van alles mis gaan, tot en met na de geboorte. Je kindje kan iets hebben wat door geen enkele test van te voren op te sporen is (2x in mijn omgeving meegemaakt). Of dood gaan net voor de geboorte (heb ik een aantal x in mijnomgeving meegemaakt). Of je kunt een auto-ongeluk krijgen. Maar je moet wel gewoon kunnen leven he! Het lijkt mij dat je dat nu bijna niet doet en bijna verstijfd bent van angst over wat er allemaal niet mis kan gaan. 
Als je sterk genoeg bent om een medisch traject te doorstaan, ben je ook sterk genoeg om de muizenissen het hoofd te bieden. Kom op, werk aan je zelf! Zoek een psycholoog, maatschappelijk werker of praat erover met huisarts of verloskundige! Werk er aan!!
Ik ben na een medisch traject ook eindelijk zwanger, dus tot op zekere hoogte begrijp ik je onzekerheid wel. Maar sorry, ik heb ook de neiging om je een beetje door elkaar te schudden. Het lijkt wel alsof je op zoek gaat naar dingen die mis kunnen gaan! Laat het los, geniet!! Dat mag nu he!

Ik ga niet echt naar dingen opzoek die mis kunnen gaan heb het meegemaakt bij veel mensen dat ze late miskraam kregen dus daarom ben ik er ook bang voor 

Probeer idd een beetje te genieten van hoe het NU is. De toekomst kan je toch niet beïnvloeden dus je er druk over maken heeft totaal geen zin. Snap echt wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar dit is echt niet gezond voor jezelf. Kinderen nemen nu eenmaal zorgen met zich mee, zowel in als uit de buik. Zeg dit echt met de beste bedoelingen. Iedere mama verdient het om te genieten van haar zwangerschap

Ik ga ook proberen te genieten want ook een vriendin van mij heeft ook niet genoten tijden haar zwangerschap en heeft daar heel veel spijt van , ja klopt je hebt er verder geen invloed op , ik snap dat je het met de beste bedoelingen zegt en dat vind ik ook heel lief 

Terug
Bovenaan