geen bv zijn er nog meer moeders?

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

Als ik zo rond "zwerf" in het forum valt mij op dat er zoveel moeders bv geven. Ben ik dan de enige die geen bv heeft gegeven en daar ook bewust voor gekozen heeft.
Ik ben op zoek naar moeders die hier op aangesproken worden.
Ik heb namelijk zelf bewust gekozen om geen bv te geven omdat ik daar veel te onzeker voor ben. Ik weet zeker dat ik me alleen maar zou afvragen of hij wel genoeg gehad heeft en of ik het wel goed doe. Dat heb ik nu al met de fles.  
Achteraf gezien is het een goede beslissen geweest voor ons omdat Nathan een tijd lang in het ziekenhuis heeft gelegen, ivm te vroeg geboren zijn en ook nog een operatie gehad heeft in Groningen.   Dus dan was het waarschijnlijk toch al niet geod gegaan. Maar ik ben een paar keer door familie (tantes) gevraagd of ik mijn kind niet het beste gun. Dan zeg ik met een glimlach:"ja hoor daarom krijgt hij ook fles voeding". Maar dat doet wel zeer dat mensen je zeggen dat je niet het beste voor je kindje wil als je fles voeding geeft.
Dat moest ik even kwijt. Ik hoop dat er meer moeders zijn die dit herkennen dan weet ik dat ik het goed doe. Ik voel me soms een erg slechte moeder.

Liefs Karin moeder van Nathan 02-07-07

Hoi Karin,

Ik heb er ook bewust voor gekozen om flesvoeding te geven. Mijn dochtertje heeft uiteindelijk ook flesvoeding gehad en mankeert niks dus krijgt mijn zoontje al vanaf dag 1 flesvoding. Ik vind het ook heel vervelend om reacties van mensen te krijgen die het allemaal beter weten. Ik weet dat als ik borstvoeding zou geven mijn kleine een hele ongelukkige moeder zou hebben, omdat ik het totaal onnatuurlijk vond. Ik weet het, klinkt raar want het hoort  het meeste natuurlijk ervaring te  zijn voor een vrouw maar dus niet voor mij. Dat jij je  af een toe een slechte moeder voelt  komt meer door reacties van anderen denk ik. Is echt nergens voor  nodig want jij als moeder weet wat het beste is voor je kind en een gelukkige moeder is het beste wat je je kind kan geven.  Ik heb het allemaal al meegemaakt bij mijn dochtertje en nu laat ik ze maar praten, who cares. Als ik me er maar goed bij voel en achter mijn keuze staat.

Grt Jacy

Hoi,
Ik geef wel bv, maar ik vind het belachelijk dat jij erop aangesproken wordt dat je flesvoeding geeft! Als flesvoeding voor jou het beste is, vind ik dat ook het beste voor je kind. Het is je goed recht om te kiezen voor fv. Ik ben zelf erin gestapt met het idee dat ik bv zou proberen en als dat niet lukte zou ik overstappen op fv. Niks schuldig voelen!

Hoi Karin,

Ik heb bewust er voor gekozen om bv te geven, maar na 3 weken was ik het zo zat. Ze dronk niet goed, tepels deden pijn, borstontsteking. Toen ben ik overgegaan op flesvoeding. En ze groeit er goed op! Ik moet zeggen dat ik de volgende keer weer bv wil geven en het dan langer wil volhouden, ook omdat ik het leuk vind.
Tegenwoordig zit er zo veel in fv dat het niet veel uitmaakt.
En ik vind het belachelijk dat mensen je er op aanspreken of je niet het beste wilt voor je kind. Nou geloof mij, ik wil het beste voor me kind en bij mij was dat stoppen met bv en overgaan op fv. Want een gestresste moeder hebben die kleintjes niks aan!!
Als mensen een opmerking maken dan moet je eigenlijk niet eens reageren of gewoon zeggen dat het jouw kind is en ze zich er niet mee hoeven te bemoeien.

En als jij fv wil geven doe je dat lekker. Ik heb een vriendin die vond het gewoon niks, dus die is ook met allebei haar kinderen met fv begonnen en een zus van mij ook. Doen waar je je prettig bij voelt!!

Sorry voor het misschien onsamenhangende verhaal, maar wilde even een hart onder de riem steken.

liefs Mariska

Hoi Karin
Hier weer een moeder die bewust flesvoeding geeft. Ik krijg zelf nooit opmerkingen over het geven van flesvoeding, maar zie het wel bij andere. Ik denk dat het vooral komt omdat ik vrij nuchter ben. Als men vraagt geef je bv dan zeg ik alleen nee en verder geen uitleg. Vaak vragen ze dan al niet meer verder, maar soms zit er iemand bij die vraagt waarom niet en dan geef ik als antwoord, dit is een persoonlijke keuze. Ik zie bij andere moeders vaak dat ze het gaan uitleggen en dan krijg je tegen argumenten bij.
te onzeker...........maar je kan het toch proberen, te druk op werk..........je kan toch kolven, het doet zeer..............je moet toch wat voor je kind overhebben.
Nee als fv-gevers moeten we eens stoppen ons te verdedigen. De reden dat jij fv is een wel overwogen keuze geweest en hoef je niet uit te leggen.  
Groetjes Monique moeder van Anne 11-07-2007    

Hoi Karin, Nou voel je aub geen slechte moeder. Ik vind het juist knap dat je toegeeft te onzeker te zijn om bv te geven en daarom bewust voor fv kiest. Ik heb 2 zoontjes en bij de eerste ben ik na 4 weken ook overgestapt op fv, omdat ik helemaal gestrest werd van het feit of hij wel genoeg aankwam, en ik nergens naar toe kon (het cb dikte dat nog lekker aan..), terwijl ik normaal de rust zelve ben..
Nu heb ik een zoontje van 9 weken en die geef ik nog steeds bv, maar ik voel me nu ook veel zekerder en dan gaat het ook goed.
Ik vind het schandalig dat mensen je aanspreken over het feit dat je bewust voor fv kiest.. Dat is ieder voor zich!! Liever een kindje wat fv krijgt met een moeder waarmee het goed gaat, dan bv en een moeder die zwaar gestrest is.
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (25 jan. 2005) en Jesse (12 juli 2007)

Ook hier een moeder die bewust flesvoeding geeft!
Bij mijn zoontje ook meteen mee begonnen en nu bij mijn dochter weer.
Mijn zoon is er goed groot mee geworden en mijn dochter groeit ook als kool.

Ik vind het super dat moeders bv willen geven.
Maar zelf ben ik daar absoluut geen type voor.
Ik had er helemaal niets mee, dus ik hoefde er niet lang over na te denken dat ik fv zou gaan geven.

Dus schaam je niet en je hoeft ook geen schuldgevoel te hebben.
Jij bepaald wat je doet en niet de mensen om je heen.
Ik kreeg soms wel eens opmerkingen...jammer dan.
Ik vind dit het beste voor mij om te doen en dus voor mijn kind.
Succes !!!

Liefs van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Hoi!

Ik heb bewust wel voor bv gekozen, maar alle problemen die daarbij komen... Ik heb 2x flink borstontsteking gehad (40 graden koorts en antibiotica), bij de geboorte van Tessa (nu 4 mnd) spruw en hele pijnlijke tepels, steeds terugkerend...
Dus, bv is lang niet altijd rozegeur en manenschijn.
Iedereen maakt een persoonlijke keuze en flesvoeding is net zo goed, alleen bij bv krijgen ze de eerste tijd wat meer antistoffen binnen en daardoor mogelijk in de eerste maanden een betere afweer tegen ziektes.

Voel je geen slechte moeder hoor!!! Nergens voor nodig! Ik vind het heel moedig dat je zelf kiest wat je het beste vind, ondanks alle campagnes voor bv

Irene

Terug
Bovenaan