Geen echte vriendinnen

<p>Hallo lieve andere mama’s of toekomstige mama’s. Ik ben 21 en plots zwanger geraakt, mijn leven stond wel even op zn kop toen ik er achter kwam. Maar zijn snel aan de slag gegaan om een goede toekomst tegemoet te gaan met onze dochter, snel een rijbewijs gehaald. Een huisje gekregen, en dus verhuist naar een andere stad. Nu zijn wij samen super gelukkig maar merk ik dat ik door mijn levens verandering nog maar 1 goede vriendin over heb. Niemand zit te wachten op een vriendin met een baby, ik vind dit zo k”t. Hoe deden jullie dat ? Ik voel me zo alleen vooral nu de bevalling er aan komt. Ik kan aan bijna niemand advies vragen of mijn verhalen delen.. tips zijn welkom. ??‍♀️</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan helaas niet over het stukje meepraten met vroeg moeder worden ik ben 27. Maar wat ik wel weet, is dat ik liever 1-3 goede vrienden/vriendinnen heb dan een stel meer die niet wat voor je over hebben. Je hebt in ieder geval 1 goede vriendin nog. Je maakt wel weer nieuwe vriendinnen. Let maar op! ? Kijk lekker op dit forum als je vragen heb kan je ze hier stellen. En anders ook aan je VK natuurlijk. Hoeveel weken ben je zwanger? Gaat allemaal wel goed komen?

Beste mama-to-be, Wat ontzettend vervelend dat het zo is gelopen. Dat je vriendinnen niet zitten te wachten op, zoals jij het noemt "een vriendin met een baby" vind ik belachelijk (maar helaas ook heel herkenbaar). Begrijpelijk dat niet iedereen tegelijk in dezelfde levensfase is ( relatie, kinderen krijgen) maar dat je daar dan op word aangekeken als jij dat wel bent slaat nergens op. Helemaal omdat het voor jou niet gepland was en je dan juist steun kunt gebruiken.Misschien een idee om in jouw nieuwe woonplaats op een zwangerschapsgym/yoga/hypnovirthingles te gaan? Wellicht ontmoet je daar leuke nieuwe mama's to be met wie je wel je ervaringen kunt delen en vragen kunt stellen. Misschien houd je er zelfs een leuke vriendin aan over?Veel succes!

Is ook lastig. En nu weet je ook gelijk wie je echt vriendin is (is hard gezegd maar is wel de waarheid ook al is het moeilijk te geloven). Maak het leuk met de vriendin die je wel nog hebt. Ik weet niet of je met haar hierover kunt praten maar anders zou ik daar mee beginnen. En wat een volgende stap is om te kijken in de nieuwe stad waar je woont of je met andere jonge moeders in contact kunt komen of misschien via je werk. Het is voor een onbekend persoon moeilijk om keuzes te maken voor de een ander omdat elke situatie anders is en iedereen er anders in stast. Doe vooral waar jij je goed bij voelt.

Ik ben 39.5 zwanger ! En ben heeeel dankbaar met die ene vriendin. En precies liever 1/3 echte dan neppe vriendinnen alleen word je cirkeltje heel klein.. en dat was iets wat we absoluut niet wilde.. Indd een goede tip om iets te gaan doen met andere moeders. Ik wilde straks gaan babyzwemmen met onze kleine om onder de mensen te komen. Toch is het moeilijk om weer vriendinnen te maken , want ja waar moet ik die tegen komen.. niet in de kroeg of op school ?.. haha

Hoi meid, gefeliciteerd met je zwangerschap  Ik was 22 jaar toen ik zwanger werd van mijn eerste kind, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, er is een facebook groep die heet proud to be a supermommy en young moms, erg leuk om andere verhalen te lezen en je kan ook een oproepje plaatsen dat je graag meer meiden wil ontmoeten.Hopelijk heb je hier wat aan! Succes! Liefs 

Hey, ik ben op me 20e moeder geworden en heb nu een baby van 3,5 maanden. Ik heb ook niet veel vriendinnen over gehouden. Als je wat contact wil mag je me een mailtje sturen: saffroncarmelita@icloud.com

Terug
Bovenaan