Bij mijn eerste zwangerschap lustte ik bijna niets en had helemaal geen honger. Crackertje hier en crackertje daar, klein stukje appel, 4 happen warme maaltijd, nou, dat was dan zo'n beetje... Ik heb zelfs een tijdje calorieen bijgehouden en ik ben weken niet boven de 1000 calorieen per dag uitgekomen, hoezeer ik mezelf ook probeerde te dwingen... Ben toen ook flink afgevallen in het begin, zonder misselijkheid of braken. Na 20 weken kwam het allemaal iets terug en kon ik weer redelijk normaal eten (en vlogen de kilo's er weer aan).
Bij mijn tweede zwangerschap was ik erg misselijk, maar eigenlijk ook continue hongerig, zelfs in de nacht en heb ik gegeten, gegeten en nog eens gegeten. Uiteindelijk was ik met beide zwangerschappen 14 kg boven mijn eigen gewicht en beide kinderen waren 9 pond bij de geboorte. Dus het eindresultaat was hetzelfde, ha ha!
Maar goed, is dus zeker herkenbaar. Ik zou multivitamine voor zwangeren gebruiken en verder dat eten waar je trek in hebt. Als (gezonder) alternatief voor chips wellicht die crackertjes van Lu, of toastjes van Haust (hebben ook een smaakje)? Rijstewafels? Snack-a-jacks?
De eetlust komt vanzelf wel weer terug...
Succes ermee!