geen eetlust

pfff alles hoef ik niet meer
geen vlees
geen lunch
geen acondeten.
alleen maar chips enzo.
ik ben helemaal geen chips mens haha gelukkig ben ik nog een beetje verstandig en geef ik er niet aan toe.
wie kent dit.

xxxxx

heeel herkenbaaar!!! eten staat me echt tegen. alleen snoepen he? het liefst eet ik de hele dag door die napoleon ballen met dat zwart wit erin(kei slecht ivm zout) maar ja je moet toch iets he??? en gisteravond toen ik van een avond dienst thuis kwam(23.00) een heeeerlijk split ijsje!! ook zo lekker helemaal mijn ding nu.
hihi grappig he?

groetjes inge(mama van Bob)

Hoi!

Ik herken het ook! Bij deze (tweede) zwangerschap is het erger dan bij de eerste. In het begin van de zwangerschap lustte ik ook helemaal niks meer. Alles stond me tegen, maar in de meest ongezonde dingen had ik wel trek.

Leg dat dan maar eens uit aan je man, dat je geen trek hebt in gezond eten omdat je er misselijk van wordt, maar vervolgens wel een pizza in de oven gooit... Juist de dingen waarvan je zou verwachten dat je misselijk wordt, zijn het meest lekker.

De misselijkheid voor gezonde dingen is bij mij wel weggetrokken. Wel heb ik mijn voedingspatroon opnieuw moeten aanpassen. Als je alleen maar ongezonde dingen eet (met name ook suiker en zo), krijg je te maken met giga-suikerdippen en wil je eigenlijk alleen nog maar ongezonde dingen eten.
Ik merkte zelf dat het niet goed ging en heb rond 20 weken mijn man om steun gevraagd. Ik heb toen alleen maar gezonde dingen in huis gehaald. Binnen twee dagen kon ik toen weer normaal eten en waren de suikerdipjes voorbij.

Groetjes en veel sterkte!

Marisa

Geen eetlust???

Ik eet juist alles wat ik te pakken kan krijgen. Hoef maar een bepaalde geur te ruiken (denk te ruiken) en moet het meteen hebben. Ik kan alleen maar aan eten denken. Zoet/hartig/gezond/ongezond  maakt mij echt niet uit als ik het maar in mijn mond kan proppen, hahaha. Dus heb echt een probleem zoals jullie kunnen lezen. Oh en die raketjes, jeetje wat zijn die dingen verslavend.

Ik zou zeggen probeer af en toe toch wat gezond binnen te krijgen of in ieder geval voedingssupplementen voor zwangere. Je moet het zo zien, het kindje pakt toch wat ie nodig heeft en met weining eetlust komen jullie ook niet veel aan dus scheelt heel wat na de bevalling.

Veel snackplezier.

xxx

Bij mijn eerste zwangerschap lustte ik bijna niets en had helemaal geen honger. Crackertje hier en crackertje daar, klein stukje appel, 4 happen warme maaltijd, nou, dat was dan zo'n beetje... Ik heb zelfs een tijdje calorieen bijgehouden en ik ben weken niet boven de 1000 calorieen per dag uitgekomen, hoezeer ik mezelf ook probeerde te dwingen... Ben toen ook flink afgevallen in het begin, zonder misselijkheid of braken. Na 20 weken kwam het allemaal iets terug en kon ik weer redelijk normaal eten (en vlogen de kilo's er weer aan).

Bij mijn tweede zwangerschap was ik erg misselijk, maar eigenlijk ook continue hongerig, zelfs in de nacht en heb ik gegeten, gegeten en nog eens gegeten. Uiteindelijk was ik met beide zwangerschappen 14 kg boven mijn eigen gewicht en beide kinderen waren 9 pond bij de geboorte. Dus het eindresultaat was hetzelfde, ha ha!

Maar goed, is dus zeker herkenbaar. Ik zou multivitamine voor zwangeren gebruiken en verder dat eten waar je trek in hebt. Als (gezonder) alternatief voor chips wellicht die crackertjes van  Lu, of toastjes van Haust (hebben ook een smaakje)? Rijstewafels? Snack-a-jacks?

De eetlust komt vanzelf wel weer terug...
Succes ermee!        

Hoi meiden,

In de eerste 5 maanden van mijn zwangerschap was ik erg misselijk, maar het hielp als ik iets at. Heb dus tamelijk veel gegeten, vooral veel soep, tomaten en crackers, en liters spa rood (die tik heb ik nu nog steeds heel erg, met bijna 36 weken).
Nu houd ik veel vocht vast door de warmte, en mijn vk raadde me aan veel ijsjes te eten. Omdat ik niet als een echte tientonner door het leven wil gaan (ben nu al 15 kilo aangekomen door al dat eten en weinig sporten), maak ik zelf mijn waterijsjes! Heb vormpjes gekocht bij Ikea en vul ze met vruchtensap en water: lekker en zonder suiker, dus minder slecht voor je. Misschien een tip voor de ijsjes-verslaafden onder ons?

Succes allemaal,

Jolien

Hoi dames,

Hier nog zo 1. Bij mn eerste zwangerschap helemaal nergens last van gehad, niet misselijk geweest en had alleen maar zin in fruit en groente. Maar nu, ik ben overal misselijk van en moet ook echt overgeven. Behalve van: Patat, chips, pizza, chocola en koffie. Echt te wazig. Ik geef hier niet te veel aan toe, maar dat heeft wel tot gevolg dat ik al 7 kilo ben afgevallen met 7 weken zwangerschap.

Naja, het komt er ook vast wel weer aan!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan