geen eisprong(wat nu)

A

Anoniem

Guest
hallo dames

mijn vriend en ik zijn sinds april gestopt met de pil met de bedoeling om zwanger te raken. dit is helaas nog steeds niet het geval. deze ronde zijn we met ovulatietests bezig. maar deze hebben niets aan gegeven, ik heb er al een stuk of 13 gebruikt. dus ik heb helemaal geen eisprong gehad!!
mijn vraag wat nu???
zijn er meer meiden die hier last van hebben/hebbengehad?
is onze kans op een wondertje nu niet meer aanwezig??
wie kan me helpen?

gr annemieke

volgens mij kan de huisarts er medicijnen voor geven en anders de gyn. dus blijf hoop houden hoor!

liefs mier (ronde 12)

Hoi Annemieke

Ik heb een cyclus tussen de 28 en 48 dagen en kan aan mijn slijm redelijk merken wanneer mijn goede dagen zijn, tenminste de afgelopen maanden. Ik heb waarschijnlijk te weinig hormoon en daarom duurt   het soms zolang voordat het eitje springt. Dit beïnvloedt de zwangerschapskans niet volgens de dokter.
Ik heb vorige maand (tijdens de cyclus van 48 dagen) 3 pakjes ovutest gebruikt, zonder resultaat, dat waren er dus 21. Nou blijkt dus dat mijn eisprong twee dagen na de laaste test is geweest, dus ik had er gewoon eentje te weinig.
Soms moet je ook twee keer testen op een dag om de LH-piek te vinden. Ik had begin deze week testen van predictor, maar die wil ik nooit meer, niet praktisch. Donderdag heb ik ze van Clearblue gekocht en 's middags en 's avonds 2 strepen, de teststreep iets minder duidelijk dan de controlestreep. Vrijdagochtend weer getest (kon het niet laten) en toen was de teststreep net ietsje feller dan de controlestreep. Vrijdagmiddag was de streep ietsje lichter en vanochtend weer lichter, dus ik heb deze keer echt mijn piek gevonden. Normaal test ik niet zo vaak hoor, en als hij positief geweest is, stop ik met testen, maar omdat wij maandag een afspraak bij de gyn hebben, wilde ik echt even zeker weten waar ik aan toe ben .Ik heb namelijk altijd precies 14 dagen na een positieve test mijn menstruatie. Deze keer niet hoop ik....
Wij zijn 14 maanden bezig, eerst gewoon onbezorgd en zonder er echt mee bezig te zijn, maar vanaf mei met tempen en ovutest. Temperatuurcurve ziet er goed uit volgens de huisarts, ondanks mijn onregelmatige cyclus.

Succes, ik hoop dat je wat met mijn verhaal kunt. Het kan dus zijn dat je de piek gemist hebt. Temperaturen is een mooie methode om (achteraf) te zien of je een eisprong hebt gehad!!!!!

Pink

Ik gebruik zelf geen ovulatietesten. Ik heb wel al vaker gelezen dat er dames zijn die helemaal geen positieve ovulatietest krijgen terwijl ze wel zeker weten een eisprong hebben gehad. Het kan zijn dat de testen niet goed reageren. Misschien kun je een ander merk proberen? Het kan ook idd zo zijn dat je je piek gemist hebt...

Succes!

Hoi Miek,

Even een paar vraagjes:
Hoe lang duurt je cyclus gemiddeld?
Op welke dag van je cyclus  ben je begonnen met testen?

Groetjes Sientje

Als bij zulke testen blijkt dat je geen eisprong hebt en meegenomen het feit dat je al 8maanden bezig bent...zou ik naar de ha gaan. Succes!

nog even doortesten!! sommigen hebben hun ei heel laat. of ben je inmiddels ongesteld?

nog even doortesten!! sommigen hebben hun ei heel laat. of ben je inmiddels ongesteld?

Terug
Bovenaan