geen eisprong(wat nu)

wordt je wel uit jezelf ongesteld? Als dat het geval is, dan heb je waarschijnlijk wel een eisprong, maar heb je 'm nog niet gevonden. Als je ook niet ongesteld wordt dan zou ik zeker naar de huisarts gaan en laten doorverwijzen naar de gyn. Je kan daar medicijnen voor krijgen (clomid) die een eispong opwekken. Zelf ben ik hier ook mee bezig maar heb nog geen resultaat dus ga nu aan een hogere dosis.

groet, Sas

Hoi hoi,
Ik heb een soortgelijke ervraring gehad, 7 jaar geleden, toen wij ook stopte met de pil voor ons 1e kindje...
Het duurde en duurde maar en ik kreeg maar geen eisprong.Na een half jaar werd ik op mijn verzoek door mijn huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog.Van hem kreeg ik te horen dat het wel vaker voorkomt, na jarenlang pilgebruik kan het vaak even duren eer je lichaam weer een regelmatige cyclus heeft.
Ik kreeg een medicijn (Duphaston) om ongesteld te worden, vervolgens moest ik Clomid slikken om een eisprong te bevorderen.Het werkte goed, had wel veel ´ongesteldheidspijn ´en op deze manier duurt je cyclus 6 weken, maar uiteindelijk krijg je wel een eisprong.Ik moest elke ochtend rond hetzelfde tijdstip m ´n temperatuur opnemen en in een grafiekje noteren, en op deze manier kwam er duidelijk een eisprong in zicht.Dit hebben we 3 maanden volgehouden en toen was het raak.Het resultaat wordt binnenkort 6 jaar!!
Veel succes wens ik jullie maar vooral als tip, laat je je niet afschrikken door de stap te nemen naar het ziekenhuis, vaak werken de medicijnen al goed genoeg om je cyclus weer in een normaal ritme te krijgen.(Trouwens, door die zwangerschap kreeg ik mijn eigen ritme weer terug.Een paar maanden na de bevalling had ik weer elke maand een eisprong.)
Gr.Missmama.(27wkn)

ook ik heb geen eisprong en ben naar de ha geweest en heeft me doorgestuurd naar de gyn, ik zit nu aan de 2de keer clomid, en werd vorige maand ongesteld door die medicijnen, ik heb wel heel heftige klachten gehad, maar dat schijnt door die medicijnen te komen, Ik zou als ik jouw was met je verhaal naar de ha gaan en die zal je waarschijnelijk doorsturen naar de gyn, het zegt niet dat je meteen medicijnen krijgt,
succes meid

xxx linda

Terug
Bovenaan