Geen fijne 20-weken echo (wel goede uitslag)

Rustig Tijger. Laat het los, laat het gaaaaan. Je kind en je lichaam zijn er op gemaakt om dit te doorstaan met als kers op de taart de bevalling. Relax;)

Iemand die ik ken is zelfs met 33 weken zwangerschap op straat plat op haar buik gevallen. Volle gewicht dus op de baarmoeder. En het kind had er niks van hoor. Dus een beetje duwen met een echo-apparaat kan echt geen schade veroorzaken. Kind merkt dit echt niet. Daarom heb je vruchtwater! En bovendien is de baby nog helemaal niet zo groot met 20 weken ;)

Wat Joena hierboven zegt, ik ben met 29 weken van m’n fiets gevallen (terwijl ik best door fietste). Niet vol op m’n buik, maar toch wel echt redelijk op m’n buik. Niks aan de hand met de baby, twee weken geleden bevallen van een gezonde zoon :).
Wat al vaker gezegd is, er is echt niets met de baby aan de hand. Het enige is dat het wel vervelend voor jou kan zijn. Ik krijg regelmatig echo’s van mijn hart en had ook een keer iemand die keihard drukte, had toen zelfs een blauwe plek! En mijn hart heeft daar verder niets van gemerkt ;).

Maak je niet druk, bij mijn 20 wk echo moest ze ook heel hard duwen om alles goed te kunnen zien. Op 1 punt schreeuwde ik zelfs van de pijn. Ik maakte me ook zorgen maar de kleine heeft er niks aan over gehouden en we zijn nu bijna 8 weken verder. 
Gebeurt niet zomaar iets met de kleine hokr door te hard duwen.

Hi allemaal, dank jullie wel voor alle antwoorden. Dat heeft me zeker al een heel stuk gerustgesteld. Dan zal het ook wel lukken om het uiteindelijk gewoon lekker los te laten en weer lekker te genieten (want dat vergeet ik nog weleens door al het gepieker ;-)  ). Dank!!

Terug
Bovenaan