geen flesvoeding

hallo allemaal,
Mijn dochter is bijna 6 maanden en wil niet uit de fles drinken. Ik heb alles al geprobeerd, zelf de fles geven, iemand anders de fles laten geven, melk aan de speen doen, doekje met mijn geur om de speen, met een lepeltje enz...
Een probleem wat hierbij komt kijken is dat ze niet voldoende groeit.
Ik geeft haar nu de volgende dingen bij:een banaan, een peer, een kwart meloen en 2 liga's maar nog groeit ze niet genoeg. Wie heeft er nog tips om haar meer te laten groeien?
 
Hoi Frida,

Ik neem aan dat het voorheen geen probleem was. Misschien proberen uit een bekertje te geven. Handdoek om ipv slab...want het zal wel meer een knoeiboel worden.

Wat vind ze overigens van pap (Nutrix of bambix) Als je haar nu bijv. 2 keer dikkere pap geeft op 1 dag van 200 cc dan heeft ze toch 400 ml. melk gehad. Dan kun je evt. met sapjes haar vocht genoeg laten drinken uit een tuitbeker.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Suc6
Groetjes
Dagmar
 
Hoi Frida,

Mijn dochter is nu 7 maanden en drinkt soms ineens wel uit een fles, maar meestal weigert ze. Dat doet ze overigens al vanaf 2 maanden.

Waarom wil je dat je dochter uit een fles gaat drinken? Wil je stoppen met borstvoeding? Op het consultatiebureau is me verteld, maar ik heb het nog niet geprobeerd, dat het beter wordt als ze alleen nog maar flesvoeding krijgt.

De tip van Dagmar was ook goed: pap. Melk van een lepeltje gaat namelijk niet, dat wordt een bende, maar pap vind Ella erg lekker. Als je het met borstvoeding maakt, moet je er erg veel pap in stoppen, anders blijft het dun, dus dan krijgt ze meteen veel voedingsstoffen binnen.

Verder drinkt Ella dus bij mij, al zijn we gisteren begonnen 1 keer bv te vervangen door nutrilon, en ze drinkt graag water uit een glas: geen melk, geen sap, gewoon water, en dat wil ze dan ook weer niet uit een fles.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

succes,
Michelle.
 
Hi Frida,
Ik heb hetzelfde probleem, mijn dochtertje van 6 maanden wil geen melk meer. Ik geef genoeg bijvoeding, ze eet veel fruit en froenten en drinkt wel pap, dus dat is een goede tip. Ze groeit heel goed en ziet er gezond uit. Soms denk ik: Ze is gewoon wat eerder uitgekeken op melk dan andere kindjes. Ik probeer natuurlijk wel gewoon de fles te geven en ze drinkt hem maar half leeg enzo.
Ik doe opvolgmelk door haar fruithapjes.
Kinderen geven zelf wel aan wat ze willen en wat ze kunnen en als je daarvan uitgaat, gaat het vast goed. Dat is in ieder geval mijn insteek.
Groetjes nathalie g
 
Hallo Frida,
Mijn dochter is 7 mnd en al zo vanaf 6 weken vindt ze de melk maar niks. Tips die wij gekregen hebben die wel wat hielpen:
*meng eens diksap door de melk heen. Dit geeft alweer eens een andere smaak.
*melk mengen met het fruithapje
*papje maken
*afleiden
*brood soppen in de melk
*andere drink houding (vb liggend op de bank)
*tuitbeker met zachte speen
 
Wilde ze voorheen de melk wel? Anders zou ik eens een ander merk proberen. Er zit best veel verschil in de smaak. Vaak kun je een proefverpakking kopen, zodat je niet weer zo'n groot, duur blik hoeft aan te schaffen. succes!
 
Hoi Frida,
Je gaf eerst borstvoeding, neem ik aan? En je hebt vast al die brede flessen geprobeerd, met die grote spenen erop (ben de naam even kwijt, sorry, prénatale dementie) die de vorm van moederborst en -tepel zo goed mogelijk benaderen?
Ikzelf ben doorgegaan met borstvoeding geven tot ze zélf niet meer wilden, dat was iedere keer als ik zwanger raakte van de volgende, maar een van mijn zoontjes heeft wel eens een flesje moeten drinken op het kinderdagverblijf, en dat gaf ook problemen. Hij accepteerde toen wel zo'n andere fles! De andere zoon dronk alleen maar uit een tuitbekertje (zo'n ouderwets, géén anti-lek), maar nu drinkt hij ook uit flesjes. Misschien kan je het beste doorgaan met borstvoeding, maar als dat geen optie is, mag je hem best al groente geven hoor. Bij borstvoedingskinderen wordt aanbevolen om dat pas vanaf 6 maanden te doen, maar dat is om de borstvoeding op peil te houden. Je mag dus best al eerder beginnen, en laat haar dan, na een poosje wennen, gewoon eten zoveel ze wil. Eet ze anderhalf potje, nou, dan eet ze toch anderhalf potje. Mijn jongste zoontje van bijna 15 maanden is een veelvraat, maar uit wervaring kan ik zeggen: dat gaat vanzelf weer over. Er zijn maar weinig kinderen van 2 jaar die nog net zoveel eten als toen ze een jaar waren. Hij heeft trouwens nooit melk gedronken, ook geen opvolgmelk, en zelfs niet uit een beker. Hij kokhalsde er gewoon van. Tegenwoordig drinkt hij dus yogho, en eet hij volop pudding, krijgt hij toch zijn melkproducten binnen.
Succes.
 
Terug
Bovenaan