Geen gevoel voor borstvoeding

<p>Hallo allemaal, De grote vraag wil je borstvoeding of flesvoeding geven? Nu heb ik dus helemaal geen gevoel bij het geven van borstvoeding.. heeft niet eens echt een speciale reden maar het gevoel is er gewoon niet. Als ik erover probeer te lezen zie ik meer staan dat de meeste die flesvoeding geven het eerst in ieder geval geprobeerd hebben borstvoeding te geven in de kraamweek, maar ik heb eigenlijk niet eens de behoefte het te proberen en dat voelt nu raar.. net of ik de enige ben die de behoefte niet heeft, herkent iemand dit? ?</p>
 
Ik had dit precies hetzelfde. En ik heb bv uiteindelijk alleen een dagje geprobeerd omdat iedereen er steeds over begon. Achteraf had ik gewoon meteen met fv moeten beginnen. Dat heb ik bij de tweede dus ook gedaan. Voelde me daar veel prettiger bij.
 
Herkenbaar! Heb er ook totaal geen behoefte aan. Bij mijn eerste niet geprobeerd en nu bij de tweede ga ik het weer niet doen. En ik was bij de eerste heel blij dat ik die keuze al gemaakt had. Had een pittige bevalling en kon veel beter herstellen omdat m'n man de flesjes kon doen en ik bijv de eerste nachten gewoon kon bijslapen. Omdat ik zo duidelijk was dat ik het niet wilde heeft ook niemand geprobeerd me over te halen om toch borstvoeding te geven. Ook kijk ik er echt naar uit dat m'n lichaam weer van mezelf is na de zwangerschap. Ieder zijn eigen keuze vind ik!
 
Ik heb wel bv gegeven omdat ik het heel graag wilde. Was de eerste 4 weken best pittig en echt  een zoektocht. Dat komt dan bovenop de zoektocht om überhaupt al voor je kindje te zorgen, met zo'n grote lichamelijke en emotionele verandering om te gaan. Uiteindelijk heb ik 13 maanden bv gegeven en ben ik er heel blij mee. Nu ben ik 6 maanden zwanger en wil het weer doen. Maar doordat ik ervaring heb, zie ik er iets meer tegenop. Maar we gaan er wel weer voor. 
Verder vind ik het een persoonlijke keuze en als het voor jou geen 'gevoel' geeft begrijp ik je keuze voor fv. Wat ik Mechelen altijd heb voorgehouden is dat ik mezelf ruimte gaf om van mijn eerdere keuze af te wijken. Je kunt niet alles voorzien hoe het loopt. Misschien wil je kindje vanzelf naar de borst, lukt drinken uit de fles moeilijk, krijg jij er wel ineens behoefte aan? Houd je dan voor om een andere keuze te mogen maken. Maar kies vooral waar jij denkt je goed bij te voelen. Het is al zwaar en nou tegelijk. 
 
Je moet echt achter de keus voor borstvoeding staan, want het is zwaar! Bij m'n oudste ben ik na 2 dagen gestopt. Bij m'n tweede (2 weken geleden geboren) wilde ik het toch weer proberen, 'omdat het hoort' (is natuurlijk helemaal niet zo). De eerste nacht zei ik al tegen m'n man: "dit gaat hem gewoon niet worden. Ik wil het gewoon niet." en zijn we die dag meteen verder gegaan met de fles. Mijn man doet nu elke nachtvoeding en ik kan herstellen van mijn (erg zware) zwangerschap. Fles is een prima alternatief! Bij nummer 3 begin ik niet meer aan de borst, gewoon lekker meteen de fles.
 
 
Had er ook geen gevoel bij en riep al tijdens mijn zwangerschap dat ik het wel wilde proberen maar als ik het niets vond ik er direct een flesje kunst in zou stoppen. Had zelfs vast kunstvoeding in huis. Heb uiteindelijk 13 maanden borstvoeding gegeven. Gewoon omdat het makkelijk ging en heb nog nooit zoveel kunnen eten en toch kilo’s verloren. Ik zeg gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Als de keuze dan kunstvoeding is is toch ook gewoon goed. Al die moedermelk goeroes. Vreselijk! Een moeder die zich goed voelt is veel meer waard! 
 
Terug
Bovenaan