Geen gevoel voor borstvoeding

Ik zou de opties gewoon open houden en na de bevalling aankijken wat je gevoel dan zegt. Ik zag het van te voren ook nooit echt voor me,.. tijdens mijn zwangerschap dacht ik: we zien het wel, ik probeer het wel,.. en nu voed ik al bijna 11 maanden. Had ik nooit verwacht als je mij dat bijv twee jaar geleden had gevraagd. 
 
Ik wilde het ook niet. Toch geprobeerd maar na 4 weken gestopt. Wat was ik blij toen ze eenmaal flesjes dronk. Er kwam zoveel meer rust in huis. Eerlijk gezegd had ik er niet aan moeten beginnen.
Bij mijn tweede dochter direct begonnen met flesvoeding. Ze is nu 12.5 maand en ik heb geen seconde spijt gehad van die beslissing. Op de fles worden ze prima groot en zijn ze ook gezond.
Zowel mijn zusje als een collega zijn nu zwanger en beide in december uitgerekend. Ze willen allebei ook geen borstvoeding geven. Prima toch. Maak lekker je eigen keuze erin, borstvoeding is echt geen must en laat je niks aanpraten door de kraamhulp of verloskundige!
 
Ik wilde het ook niet. Toch geprobeerd maar na 4 weken gestopt. Wat was ik blij toen ze eenmaal flesjes dronk. Er kwam zoveel meer rust in huis. Eerlijk gezegd had ik er niet aan moeten beginnen.
Bij mijn tweede dochter direct begonnen met flesvoeding. Ze is nu 12.5 maand en ik heb geen seconde spijt gehad van die beslissing. Op de fles worden ze prima groot en zijn ze ook gezond.
Zowel mijn zusje als een collega zijn nu zwanger en beide in december uitgerekend. Ze willen allebei ook geen borstvoeding geven. Prima toch. Maak lekker je eigen keuze erin, borstvoeding is echt geen must en laat je niks aanpraten door de kraamhulp of verloskundige!
 
Hier precies hetzelfde. Had ook helemaal geen gevoel bij borstvoeding geven. Heb heel lang getwijfeld, en de definitieve keus zelfs pas gemaakt toen ons zoontje geboren is. Heb de keus uitgesteld omdat ik overal maar te horen kreeg dat je bv wel zou 'moeten proberen. Ben achteraf zo blij dat we gelijk voor flesvoeding hebben gekozen, had het niet anders willen doen (inmiddels is ons zoontje 1 jaar).
Niemand kan de keus bv of fv voor je maken, doe wat je gevoel je ingeeft!
 
Ik wilde het ook niet. Toch geprobeerd maar na 4 weken gestopt. Wat was ik blij toen ze eenmaal flesjes dronk. Er kwam zoveel meer rust in huis. Eerlijk gezegd had ik er niet aan moeten beginnen.
Bij mijn tweede dochter direct begonnen met flesvoeding. Ze is nu 12.5 maand en ik heb geen seconde spijt gehad van die beslissing. Op de fles worden ze prima groot en zijn ze ook gezond.
Zowel mijn zusje als een collega zijn nu zwanger en beide in december uitgerekend. Ze willen allebei ook geen borstvoeding geven. Prima toch. Maak lekker je eigen keuze erin, borstvoeding is echt geen must en laat je niks aanpraten door de kraamhulp of verloskundige!
 
Ik had een beetje hetzelfde als jij. Niet helemaal, want iedereen in mijn omgeving was het nogal aan het ophemelen dat het een prachtige ervaring was etc. Dus ik dacht: misschien mis ik iets. Ik ben dus wel begonnen met borstvoeding en ik vond het echt verschrikkelijk! Niks geen prachtige ervaring voor mij, mijn zoontje kon het in het begin nog niet en ik vond het onwijs pijnlijk en stressvol. Alsof je de hele dag aan het voeden bent en je kind ook nog tekort komt, zo voelde het voor mij.
Ik ben na een paar weken gestopt en dat was de beste keuze ooit voor mij, had me niet moeten laten afleiden door iedereens hemelse ervaring en gewoon moeten doen wat ik vanaf het begin al dacht.
Er is geen goede of foute keuze als het aankomt op de voeding van je kind, de één voelt zich geweldig bij borstvoeding en voor de ander geldt dat gewoon niet. Als jij nu al sterk het gevoel hebt dat het niet bij je past zou ik me als ik jou was zeker ook voorbereiden op kunstvoeding. Niks mis mee!
 
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik heb wel borstvoeding gegeven en vond dit echt fantastisch. Dat intieme moment wat je op dat moment met je baby hebt en de band die je krijgt is echt geweldig.
Daarbij vond ik het fijn dat ik snachts me bed niet uit hoefde (wiegje stond langs mijn bed). Niet opstaan om een flesje warm te maken, daarna weer flesje schoon te maken.
Gewoon lekker in bed blijven liggen, baby bij je pakken. Voeding heb je altijd bij je op tempratuur. Achteraf hoef je niets schoon te maken. Echt heerlijk. En als je het echt nodig hebt om eens een voeding door te slapen, kun je het toch ook afkolven en je man met een flesje laten geven? Ik vond het zo veel voordelen hebben. Maar je moet natuurlijk helemaal doen wat je zelf wilt!
 
Ja iedereen gaat ergens vanuit.. in het begin krijg je inderdaad de vraag of je borstvoeding geeft, dan of de baby nog op de kamer slaapt, dan potjes ipv zelf eten maken, dan diksap ipv water
Ik heb echt gemerkt dat er wel een moedermaffia bestaat.... maar lekker luisteren naar je eigen gevoel. 
 
Terug
Bovenaan