Geen groenten binnen krijgen 1ste trimester

<p>Hoi iedereen, </p><p> </p><p>Toen we bezig waren met zwanger worden was ik zooooooo extreem gezond gaan leven. (geen alcohol, mega veel groenten/fruit/noten/vis) nu krijg ik echt geen hap binnen van groenten. Fruit gaat nog goed. Ik probeer soep te maken maar daar kokhals ik ook van. Heb enkel nog zin in ongezonde dingen zoals pizza en lasagne haha veel zullen dit mss wel herkennen? Nu is mijn vraag, zou dit echt veel kwaad kunnen dat ik niet zoveel groenten meer eet? Misschien moet ik toch eens beginnen meet een vitamine supplement.. </p>

Hoi! Heel herkenbaar. Ik ben normaal echt geen snoepkont en eet ook erg gezond maar het eerste trimester kon ik alleen taart en snoep binnenhouden... Zoete dingen. Ik heb me er maar aan over gegeven en inderdaad wat vitamines bijgeslikt. Je kindje neemt van jou wat het nodig heeft! Zoveel vrouwen zijn ziek het eerste trimester. Niet teveel zorgen om maken en toegeven aan de vette hap :)

Hier hetzelfde. Bij de 1e alleen ma patat en snacks. En later werdt dit weer veel sla. Bij de 2e at ik ook gewoon waar ik zin in had maar ging er op eind veel cola doorheen. Nu 3e en alleen maar zin in bonen en kip.

Lekker eten waar je zin in hebt. Misschien zit je volgende week wel aan de paprika en komkommer

Ik had een afkeer van vooral warme groentes (de hele zwangerschap), om toch wat vitamines binnen te krijgen maakte ik dagelijks een groente/fruit smoothie en dat ging helemaal goed! Misschien zou je dat eens kunnen proberen als je toch ook wel graag wat gezonds wilt.

Ik had hetzelfde. Ik kwam erachter dat loempia's nog wel gingen. Niet heel veel groente of uberhaupt gezond, maar er zit tenminste iets in, dacht ik dan. Ik eet normaal gesproken ook heel gezond, maar de eerste 18 weken van de zwangerschap ben ik blij met alles wat ik binnenhoudt. En dan bedenk ik me ook dat er een heleboel mensen zijn die sowieso altijd weinig groente eten, dan overleven wij zwangere vrouwen dat vast ook wel een paar maanden...
In de zwangerschap geldt: eerst is het belangrijk om voldoende energie en vocht binnen te krijgen om (enigszins) op de been te blijven, daarna kan je gaan proberen of je dat op een gezonde manier kan doen. Gelukkig heb je van een heleboel dingen reserves waar je baby van kan snoepen en bestaan er vitamine supplementen - als je die wel verdraagt uiteraard, dat kan ook nog lastig zijn. 

Overigens merkte ik wel dat ik zelfs in de meest misselijke periodes soms ineens ergens heel veel zin in had, bijvoorbeeld ineens heel veel zin in spruitjes. Dan regelde ik vaak dat ik dat dan wel kon eten, want zolang ik dat gevoel had ging het dan meestal ook wel goed naar binnen. Een halve dag later kon ik er weer kotsneigingen van krijgen, dus er was dan wel enige 'haast' bij.

Ik heb dit met vlees.
Als ik gehakt op mijn bord zie (en dan vooral kipgehakt terwijl ik wel gek ben op kip) dan word ik zooooooo misselijk.
Dus mijn man krijgt geen gehakt ballen en chili con carne meer ?

Ooo wat had ik dat heftig. Ik kon gewoon huilen boven mijn bord omdat ik zo'n trek had maar er zo misselijk van werd.

Mijn redding: komkommer en tomaat met mozzarella. Kilo's!!!! En toen ik wat verder in de zwangerschap kwam at ik veel soepen. Ik heb wel vanaf het begin wat extra vitamine geslikt inderdaad zodat ik dat zeker weten voldoende binnenkreeg. Ik heb destijds wel geleerd van mijn verloskundige dat die kleine al het goede er wel uit vist.

Terug
Bovenaan