Ik had hetzelfde. Ik kwam erachter dat loempia's nog wel gingen. Niet heel veel groente of uberhaupt gezond, maar er zit tenminste iets in, dacht ik dan. Ik eet normaal gesproken ook heel gezond, maar de eerste 18 weken van de zwangerschap ben ik blij met alles wat ik binnenhoudt. En dan bedenk ik me ook dat er een heleboel mensen zijn die sowieso altijd weinig groente eten, dan overleven wij zwangere vrouwen dat vast ook wel een paar maanden...
In de zwangerschap geldt: eerst is het belangrijk om voldoende energie en vocht binnen te krijgen om (enigszins) op de been te blijven, daarna kan je gaan proberen of je dat op een gezonde manier kan doen. Gelukkig heb je van een heleboel dingen reserves waar je baby van kan snoepen en bestaan er vitamine supplementen - als je die wel verdraagt uiteraard, dat kan ook nog lastig zijn.
Overigens merkte ik wel dat ik zelfs in de meest misselijke periodes soms ineens ergens heel veel zin in had, bijvoorbeeld ineens heel veel zin in spruitjes. Dan regelde ik vaak dat ik dat dan wel kon eten, want zolang ik dat gevoel had ging het dan meestal ook wel goed naar binnen. Een halve dag later kon ik er weer kotsneigingen van krijgen, dus er was dan wel enige 'haast' bij.