Geen groenten binnen krijgen 1ste trimester

Ja, dit herken ik ook heel erg! Groenten vallen ook echt het slechtste van alles wat ik eet. Heb nog nooit moeite gehad met mijn groenteninname maar mag blij zijn als ik nu 100 gram per dag binnenkrijg. Ik heb er wel steeds zin in, vooral in een gewoon een normale voedzame maaltijd ‘s avonds. Maar wanneer ik het dan voor mijn neus heb staan, de eerste hap neem of tijden het koken alleen al de geuren ruik dan ben ik al klaar en hoef ik het niet meer. Vooral warme groenten heb ik moeite mee. Rauwe groenten gaat bij mij wat beter, half komkommertje uit het vuistje, wat worteltjes met hummusdip. Maar daar houdt het ook wel op. Ik slik inderdaad goede vitaminen en heb me door een hormoondeskundige laten adviseren welke tekorten ik moet opvullen. De verloskundige zei tegen mij dat ik vooral moet focussen op überhaupt gewoon kunnen eten, ongeacht wat het dan is. Gelukkig eet ik niet alleen maar ‘slecht’, want biogarde yoghurt met vers fruit is niet aan te slepen en zo nu en dan een smoothie. Ik probeer me daar dan maar op te focussen. Crackers met smeerkaas met een paar plakjes komkommer en een gekookt eitje. Havermout met een banaantje erdoorheen en wat nootjes. Bran flakes met wat melk. Gezond eten is breder dan alleen groenten! :)

Ik lust alleen worteltjes en komkommer momenteel. Vlees is spugen. Ik heb dezelfde stress gehad, maar met de 20 weken echo was ons kleintje qua buikomvang +1 week dus die neemt het er wel van. Ik eet wat ik binnen kan houden (ben 21 weken) en ik hou er rekening mee dat ik tot het einde dit zeer beperkte dieet zal hebben. Ik heb een diëtist bezocht, maar wat die me voorschreef was niet te doen. Wel een aantal tips uit gehaald. Bijv Griekse yoghurt als ontbijt. Dat is vet en energierijk. 

succes! 

Terug
Bovenaan