Geen hartje bij 6 weken?

<p>Hallo!<br /><br />Vorige week hebben wij een vroege echo gehad in het ziekenhuis omdat mijn vrouw eerder een BBZ had gehad. Hier zagen we netjes een vruchtzak met een vrucht. Er was nog geen hartslag te zien, dus de arts zei: "maak voor over twee weken weer een afspraak. Als we dan een hartslag hebben dan kunnen jullie door naar de verloskundige". <br /><br />Wij natuurlijk helemaal blij, want de zwangerschap zat nu op de juiste plek. Tot vandaag, we hebben beiden ineens een paniekig gevoel. Hadden we al niet een hartslag moeten zien?<br /><br />Wie heeft hier meer ervaring mee en maken wij ons druk om niets?</p>

Hallo, 
Wat heftig zeg, ik snap heel goed dat jullie je zorgen maken. Ik heb zelf geen ervaring met BBZ
Wat ik zou doen, ik zou de VK bellen en vragen of jullie volgende week terecht kunnen voor een echo. Als jullie de voorgeschiedenis uitleggen, word daar vaak begrip voor getoond. Ik heb het zelf ook op die manier gedaan, en ik werd er zelf vooral rustiger van. 6 weken is erg pril, je moet er rekening mee houden dat het ook zo kan zijn dat er geen hartslag is. Maar 2 weken wachten op het verlossende woord is erg lang. Ik wil jullie ontzettend veel sterkte en succes wensen, en ik hoop echt dat de zorgen voor niets zijn. 

Hartje gaat meestal pas tussen de 6 en 7 weken kloppen. Ik kreeg met 7 weken een vroege echo. Ook ivm bbz  en toen werd er gezegd dat als ik een dag was gekomen het misschien nog niet eens zichtbaar was. Dus geen paniek, kan zeker nog komen!!

Geen zorgen! Ik heb mijn eerste echo ook gehad met 6w1d. Ook nog geen hartje gezien toen. De tweede en derde echo waren allebei goed met een goede hartactie! Ik vond het toen ook spannend maar het is eerder bijzonder dat er wel al wat te zien is met die termijn dan niet ?.