Geen hartslag aan 7/8 weken

<p>Ik ben donderdag naar de gynaecoloog geweest en ik vermoed dat ik 8weken moet zijn maar ben dit niet heel zeker. Toen ze inwendig keek zag ze 7weken maar geen hartslag en zei ze direct we zullen maandag de vaststelling doen met nieuwe echo en dan met pillen laten afkomen. Maar nu heb ik al veel zien passeren dat er niet altijd een hartslag tezien is aan 7weken . Ik weet me echt geen raad. Ik had me er ergens bij neergelegd maar begin toch meer en meer te denken om misschien nog een seccond opinion te doen wat denken jullie is ze wat te vlug in haar oordeel of vertrouw ik er gewoon op dat ze juist is  ?</p><p style="text-align: left;"> </p>

Ik zou 2e echo afwachten. Indien haar oordeel niet goed voelt op dat moment, kan je eventueel 2nd opinion doen. Maar bij 7 weken heb je meestal wel een hartslag ?

Jeetje wat een rot nieuws! Heeft de gynaecoloog zelf voorgesteld om het met pillen te laten afkomen? En weet je ook waarom? Meestal is het advies toch om eerst af te wachten of er vanzelf een miskraam op gang komt? (Mits dat ook je eigen keuze is) 
Ik heb zelf in januari een missed abortion gehad en ik heb afgewacht totdat de miskraam vanzelf op gang kwam en mijn lichaam het vruchtje afstootte. Ik was bang als ik het via pillen of curretage zou laten afbreken, ik altijd het gevoel zou blijven houden van: wat als er een fout gemaakt is en het vruchtje tóch wel goed was..?
Moeilijk hoor, ik snap je gevoel. Als je twijfelt zou ik vragen of afwachten mogelijk is of inderdaad een second opinion. Je wil niet altijd het gevoel blijven houden van, wat als het toch goed was...

Ja nadat ze zag dat er geen hartslag was raadde ze direct aan om die pillen op te steken maandag ... mijn schoonzus ook meegemaakt vonden geen hartslag maar volgende echo wel ... kheb het gevoel dat ik met mijn rug tegen de muur sta ... echt een rotgevoel zeker dat wachten

Ooh wat ontzettend naar zeg. Vooral dat je je niet veilig voelt bij de behandelend arts. 
Ik hoop dat je maandag een hartslag ziet, maar bij deze termijn zou je wel een kloppend hartje moeten zien. Het hartje gaat bij 6 weken zichtbaar kloppen. 
Wat ik heel raar vind is dat je geen keuzes voorgelegd krijgt. Afwachten of direct een curretage zijn namelijk ook opties. Wellicht een goed idee om je vragen hierover vooraf goed op te schrijven. En als je echt geen fijn gevoel hebt bij de arts geef dat aan. Voel je daar niet schuldig over. In zo’n kwetsbare periode moet je je echt veilig kunnen voelen. 
Stertke de komende dagen!!

Wat een rot nieuws en logisch dat je met je rug tegen de muur staat , alleen met 7’weken moet je wel een kloppend hartje zien ... wij hadden ook een leeg vruchtje op 23 april , maar had wel de keuze wat ik wilde , ik heb eerst een week gewacht maar er gebeurde niks toen weer een echo en er was niks veranderd toen besloten voor pillen maar uiteindelijk toch nog gecuretteerd ?... nu weer zwanger ? het is nog pril ... dus de angst is er weer alleen voel ik me nu echt heel anders ... heel veel sterkte 

Wat een moeilijke situatie, ik weet precies wat je doormaakt. Afgelopen november heb ik hetzelfde mee gemaakt. Bij de 8 weken echo hoorde ze geen hartje. Ze stelde toen zelf voor om een week later terug te komen. In een week tijd zou het kindje iets gegroeid moeten zijn of zou een hartje te horen moeten zijn. Helaas was dit niet het geval en is het een miskraam geworden (met wat hulp van pilletjes en curretage).
Ik kreeg toen de keuze of ik de miskraam wilde afwachten, pilletjes wilde gebruiken om het op te wekken of een curretage. Ze zijn verplicht je alle 3 die keuzes voor te leggen. Ze mogen je niet maar 1 optie van die pilletjes geven. Bespreek het gewoon met degene die de echo maakt. 
Sowieso geen beslissingen maken voordat jij je er goed bij voelt. Als jij zo geen rust hebt maak dan een afspraak bij een andere arts. Het is allemaal al emotioneel genoeg, maar als je de keuze maakt om het eventueel met pilletjes of een curretage op te wekken moet je er wel helemaal achter staan. 
Heel veel sterkte, neem de tijd om het een plekje te geven. 

Als ik jou was zou ik voor de zekerheid ook nog 1-2 weken wachten.
Twee jaar geleden heb ik een missed abortion gehad. Mij werden toen 3 keuzes voorgelegd; afwachten totdat het vanzelf op gang kwam, pillen of curettage.
Ik heb het toen een week afgewacht, daarna de pillen genomen waarover ik allerlei horrorverhalen had gehoord maar die bij mij niks hebben gedaan en uiteindelijk ben ik gecurreteerd. Ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken, maar anders zou ik gelijk voor curettage kiezen en niet meer voor de pillen.
Het zwaarste uit die periode vond ik het afwachten. Toen ik eenmaal wist dat er echt geen klein leventje in mijn buik zat, wilde ik er ook zo snel mogelijk vanaf om weer door te kunnen. Gelukkig was ik na 3 1/2 maand weer zwanger en heb ik nu een gezonde zoon. 
Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je te vroeg hebt getest en er bij de volgende echo een hartje klopt.

Terug
Bovenaan