Geen hartslag aan 7/8 weken

Sterkte vandaag! Mocht het slecht nieuws zijn, vraag of je je eigen lichaam de tijd mag geven.  Als zij blijft hameren op pillen vraag dan vooral waarom. En neem het gesprek op, mocht je dan uit de shock komen dan kan je het terug luisteren. 

Ik mag toch hopen dat je je eigen lichaam en gevoel meer vertrouwd dan die arts. Als je je niet goed voelt bij die pillen, neem ze dan vooral niet. Een hartje hadden ze al wel moeten zien, maar meerdere keuzes hoor je zeker te krijgen. Ga desnoods nog voor controle naar een andere arts.

Ja mijn eigen lichaam zegt ook wel dat het niet klopt ik ben minder vermoeid en mijn borsten direct minder pijnlijk ... het is gewoon chaos in mijn hoofd je begint dan te twijfelen aan alles zelfs aan u eigen. Vandaag besef ik meer ook dankzij jullie reacties dat er idd een hartslag moest zijn . Ik moet hierdoor en verder hopelijk duurt het dan niet te lang dat we opnieuw zwanger zijn ? danku voor de vele reacties

Wat vreemd dat ze meteen over pillen begonnen. Wij hadden bij de eerste zwangerschap na 9 weken ook geen hartslag, vruchtje was toen 8+5 a 6 dus hartje was er niet heel lang geleden mee gestopt. De verloskundige gaf  mijn lichaam toen eerst een week de tijd om er zelf wat mee te doen. Daarna heeft ze een echo gedaan om echt te checken dat het niet meer leefde (vruchtje was net zo groot dus vrij duidelijk). Ze heeft toen al de drie mogelijkheden besproken, waarbij de nadrukkelijke voorkeur van de medici naar voren kwam om het lichaam zelf tijd te gunnen om het af te stoten. Maar dit wilde ik zelf niet. Ik wilde er zo snel mogelijk vanaf met pillen, en niet gaan wachten op een miskraam. Ik kreeg toen doorverwijzing naar gyn, die heeft nóg een echo gedaan om zeker te weten. En kreeg toen de pillen mee. Heeft uiteindelijk 1.5 maand geduurd voordat alles weg was, laatste stukje placenta is uiteindelijk met een hysteroscopie verwijderd (iets vriendelijker voor het lichaam dan curettage). Mocht ik ooit onverhoopt weer in deze situatie belanden, zou ik dezelfde keuzes maken.
Ik wens je veel sterkte deze tijd. Het is echt ontzettend  *^&%$^$() maar bedenk dat het vruchtje gewoon geen kans van slagen had. En van alle momenten dat je het nieuws kan krijgen dat het niet goed is, is na 8 weken wel het snelst en minst pijnlijk, als ik in mijn eigen omgeving kijk. Kijk vooruit, maar aan je laatste reactie te lezen komt dat goed.

Er was inderdaad nog geen verschil dan toch samen gekozen om direct de pillen op te steken ... zodat we verder kunnen  ? hopelijk gaat het volgende x veel beter 

Terug
Bovenaan