<p>Hoi, </p><p>Na bijna twee jaar proberen om zwanger te worden, werden we op 13 juli eindelijk zwanger van onze eerste kindje. Dit dmv ICSI, wat erg ingrijpend was. We waren ZO ontzettend blij!</p><p>We kregen enkele extra echo's maar alles verliep zo goed, dat niemand problemen verwachtte. Na 16w1d zwangerschap, kreeg ik opeens een lichte bloeding. Vermits het ons eerste kindje was, gingen we toch maar meteen naar de dokter. Zij keek op de echo en zag meteen dat het hartje van onze dochter niet meer klopte. Zomaar....Opeens...De wereld stortte in.</p><p>Op de echo bleek ook dat ons kindje maar een grootte had van 12w1d, wat er dus op wees dat ze vroeger stierf maar dat mijn lichaam dit niet aangaf. Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>De dag na dit nieuws, moesten we naar het ziekenhuis om de bevalling op te wekken. Na 48u opwekkers te krijgen, wilde mijn lichaam nog steeds niet bevallen. Daardoor werd een curettage verricht waarbij ons kindje toch ter wereld kwam. We hebben haar nog even bij ons gekregen en ze was werkelijk prachtig. </p><p>Nu zijn we intussen een maand verder en loop ik nog steeds helemaal verloren. Ik stel me zoveel vragen als; is dit normaal hoe ik me voel? Zijn er nog mensen die deze leegte maar geen plaats kunnen geven? Heeft iemand dit eerder meegemaakt en zo ja, hoe ging je verder? Hoe denk je opnieuw over een nieuwe zwangerschap? En wanneer voelt je lichaam terug goed? </p><p>grtjs, </p><p>J. </p><p> </p>