Geen idee

Ongelofelijk, wat een verhaal! Wat een emotionele toestand zeg. Vreselijk voor jou en je gezinnetje. Sterkte met het verwerken van deze diagnose. Ook al is het niets vergeleken met wat je eerder voor je kiezen kreeg, dit is zoooo heftig. Pfff ik ben er wel even stil van...

Liefs

o jeetje, ik bedoel natuurlijk niet dat het niets is maar vergeleken met je vooruitzicht van eerst...nou ja, je begrijpt me wel, hoop ik. Sterkte.

Monique, wat fijn dat we je hier nog lang mogen verwelkomen!!! En hoewel niks zeker is in het leven kan ik me zooo goed voorstellen dat je zoo dankbaar bent om je kind te kunnen/mogen zien opgroeien....

Toen wij in het ziekenhuis belanden met onze kinderwens bleek dat er "iets" in mijn buik zat waardoor mijn baarmoeder niet eens meer zichtbaar was op de inwendige echo. De kans dat het kwaadaardig was werd op 40% geschat. Er werd (gelukkig) geen levensverwachting gegeven, maar het idee dat ik dood zou kunnen gaan zonder dat ik voor nageslacht had gezorgd vond ik onverteerbaar. Het klinkt misschien heel raar voor mensen die niet weten hoe een  onvervulde kinderwens voelt als je zulk slecht nieuws krijgt. Je kind opvoeden en zien opgroeien is wel ongeveer het hoogste goed in het leven (in ieder geval voor mij) en hoewel het uiteindelijk ook bij mij minder erg bleek is mijn grootste angst dat ik Julian zou moeten achterlaten.

Wat fijn om te lezen dat je er alle vertrouwen in hebt dat jullie als gezin hier ook manier voor gaan vinden om mee te leven. Ik weet niet veel van MS, maar wel dat het een ernsige ziekte is. Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe, maar zeker ook net zoveel levensplezier!

Ellen mv Julian

ps, met mij gaat het redelijk, er is geen sprake van een levensbedreigende situatie, maar ben wel onder strenge controle. het waren zgn borderline tumoren (niet goed- maar ook niet kwaadaardig). dat deze terugkomen is vrijwel zeker zolang ik nog een stukje eierstok heb (3/4 is verwijderd), maar zonder eierstok geen kans op een eventueel brusje voor Julian...lastige situatie, maar we weten inmiddels ook dat het nóg erger kan.

Jeetje,wat een verhaal zeg!
Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe jij je gevoeld moet hebben toen je dacht dat je je kleine niet op zou zien groeien.
Alleen bij de gedachte draait mijn maag al om.
Gelukkig 'valt het allemaal mee'.
MS is natuurlijk ook niet niks,maar de vooruitzichten zijn in ieder geval beter dan met een tumor.
Ik ken in mijn naaste omgeving iemand die  MS heeft,een hele sterke vrouw,die ik zeer bewonder!
De ziekte is geconstateerd toen ze 18 was,ze is nu 45,geloof ik.
Met natuurlijk wel eens  haar downs,heeft ze een fijn en sociaal leven,ze doet alles en kan ook eigenlijk meestal alles.
Zij zou voor jou hét voorbeeld zijn dat je,ook met zo'n ernstige ziekte,een heel leuk leven kan hebben.
Ik hoop dat  deze ziekte  voor jou net zo'n beloop zal hebben,als het voor haar tot nu toe is geweest.
Veel sterkte toegewenst en GENIET van het leven!
Groetjes Tanja

Pfff,.. ben er een beetje stil van,...
Blij dat er toch een lichtpuntje voor jullie is en je zo ongelooflijk positief bent! Ontzettend knap..

Ik denk dat je de mama's hier even goed laat stil staat bij het leven; het is zo teer en kwetsbaar!!

Daarom is mijn lijfspreuk ook; May you live all the days of your life!

Heel veel sterkte met alles en hou ons op de hoogte!

Esmé mv Kay

Hey...

Wordt er ook een beetje stil van eerlijk gezegd... Het klinkt ook zo gemeen om te zeggen: Joepie! Je hebt MS.... Hoewel ik me de vreugde zo goed voor kan stellen na het horen van eerdere "diagnoses". MS id ook geen feestje, maar wat zul jij een vreugdefeest gehouden hebben zeg toen je het hoorde!
Ik vind je een vreselijk dappere vrouw, een ferme schouderklop waard!
Geniet van alles wat je hebt en houdt!

Hele dikke kus Marieke

PS: Ik werk in een revalidatiecentrum, als ik op enigerlei manier iets voor je kan betekenen, laat je het maar weten, goed???

Terug
Bovenaan