geen kinderopvang meer!

hallo,

Wij hebben een meisje van 2,3 jaar. Ze gaat nu 2 jaar naar de zelfde gastouder.
Helaas stopt mijn gastouder met de opvang. Hier balen wij verschrikkelijk van.
Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil omdat we graag gezinsuitbreiding willen. We  dachten dat we de opvang goed geregeld hadden en we ons daar dit x niet druk over hoeven te maken.
Een collega van mij vond dat ik de kansen moest zien. dus kijken naar andere opvang mogelijkheden.
We denken nu aan een kinderdagverblijf. Ik heb hier geen ervaring mee.
Ons meisje gaat niet naar de peuterspeelzaal.
Wie kan mij helpen een kritisch beeld vormen van het kinderdagverblijf. Voor een peuter en hoplijk straks voor een baby?

alvast bedankt!

groet, ikky
 
Hoi Ikky, mijn zoon van bijna 2 gaat al sinds hij 10 weken oud is naar het KDV. En tot nu toe bevalt het hem heel erg goed. Ik heb bijna dagelijks moeite om hem weer mee naar huis te nemen. Hij speelt voor zijn leeftijd goed samen met de andere kindjes, en natuurlijk heeft hij weleens ruzie met andere kindjes, maar hij vindt het er super. Zeker als je ziet wat de leidsters allemaal met de kindjes ondernemen. Dit soort aandacht krijgen ze waarschijnlijk thuis nooit of je moet de hele dag met je kinderen spelen. Ook omdat mijn zoon geen broer of zus krijgt vind ik het een goede manier van opvang zodat hij met andere kindjes kan spelen. Hij leert ook plakken, tekenen en thuis ga ik met hem daarmee  verder. Qua speelgoed zitten ze daar in een hemel op aarde. Het kan niet op. Met het warme weer de afgelopen dagen gingen ze lekker in badje, er is een grote zandbak en een glijbaan. Hij doet gewoon zijn slapie tussen de middag en eet zijn brood en fruit.  Tot zijn 4e jaar wil ik hem daar ook laten opvangen. Hij gaat er 3 dagen per week heen en om de week een extra middag, zodat ik een middagje voor mijzelf heb.
 
Hoi Pi,

Dank je voor je antwoord. Het klint goed. vooral het stuk de hele dag spelen. En natuurlijk leeftijdgenootjes!