geen kinderopvang meer!

Hoi Ikky,

Ik ben zelf leidster op een kinderdagverblijf en heb maar 1 tip voor je:
Ga gewoon eens kijken bij een dagverblijf in de buurt, proef de sfeer en laat je goed informeren, vragen staat vrij!

Groetjes
 
ik heb zelf in de kdv gewerkt en op zich is er niks mis mee hoor, maar is er geen nieuwe gastouder te vinden (via het gastouderbureau)
Vooral de grotere kinderen hebben het vaak erg naar hun zin op een kdv, ze maken vriendjes en spelen lekker met leeftijdsgenootjes en leren delen en samen spelen enzo
Voor de baby's is het vaak wel erg druk vind ik zelf, daarom is het voor hen altijd prettig als ze apart in een babygroep zitten.
Ook daar is het druk als er veel baby's zijn, maar toch...
Eigenlijk is een kind toe aan een kinderdagverblijf als ze zelf kunnen kruipen (vind ik hoor) maar ja je moet vaak weer eerder werken en dus is er geen andere oplossing.
Bezoek gewoon de dagverblijven bij je in buurt en let op hoe er gespeeld wordt, welk speelgoed er is, hangen er leuke knutselwerkjes, is de ruimte gezellig, zijn de leidsters lief en aardig, klikt het met ze daar, staat het pedagogisch beleid je aan, ziet de buitenspeelplaats er leuk en veilig uit, werken ze met vertikale of horizontale groepen (vertikaal is   iedere groep van 0-4 jaar, horizontaal is groepen op leeftijd) ,vraag hun beleid met voeding (uitdelen ed),  bedenk zelf wat je balangrijk vindt en waar je denkt dat je kind zich thuisvoelt.
veel succes ermee
 
Hoi Martine,

je vroeg of er geen nieuwe gastouder te vinden is. Tja dat weten we niet. Ik ben nu een in de steek gelaten gevoel. Mijn gastouder heeft jaren lang voor haar eigen kindjes gezorgt en 2 jaar geleden begon ze als gastouder voor mijn dochter. Nu haar kinderen op school zitten heeft zij een baan gevonden en vindt ze het te zwaar om mijn ochter er nog 2 dagen bij te hebben. Wie zegt dat mij dit niet nog een X gaat overkomen??? Beetje angstig gevoel.

We wonen in een dorpje ongeveer 10.000 inwoners en hebben 1 kinderdagverblijf die ook de naschoolse opvang organiseert. Daar komen we   over 2 jaar terecht als mijn dochter naar school toe gaat.
Dus dan lijkt de overstap naar KDV logisch.
Ik ben nu wezen kijken en het ziet er professioneel en knus uit. Gezellige leidsters die ik grotendeels ken. daar durf ik onze dochter wel aan toe te vertrouwen.
In het pedagogisch beleidsplan en hun meerjaren plan moet ik me nog verdiepen.
Eerst gaat mijn man nog mee kijken. Ik hoop dat hij komende week vroeg thuis is zodat we kunnen gaan kijken.

groetjes,
Ikky
 
Terug
Bovenaan