Geen kloppend hartje, hoeveel weken?

<p>Hi Iedereen,</p><p>Vandaag voor de eerste keer een echo gehad, een inwendige echo.</p><p>Er was wel een zakje te zien en een vruchtje maar er was geen kloppend hartje.</p><p>ik ben voor de laatste keer ongesteld geweest 18 tm 22 augustus.</p><p>op 17 sept heb ik 2 zwangerschapstests gedaan, 1 hiervan was clear blue en gaf aan 1-2 weken. 18 sept nog 1 want ik kon het niet helemaal geloven en gaf aan 2-3 weken.</p><p>Vanavond dus een echo gehad en ik snap dus niet hoeveel weken ik nou ben, of ik me inderdaad zorgen moet maken wat ik nu doe.</p><p>een app geeft aan vanaf mijn laatste menstruatie 7 weken, dan zou het hartje te zien moeten zijn.</p><p>iemand hier meer duidelijkheid over voor mij?</p>

Hoi,
Wij lopen precies gelijk. Qua cyclus weet ik niet, maar mijn eerste dag van de ongesteldheid was ook 18 augustus.
Ik ben morgen 8 weken zwanger en afgelopen dinsdag op de echo was het vruchtje 1,4 cm. Het hartje was voor het eerst kloppend te zien toen ik 6 + 3 was.
Je zou inderdaad zeggen dat er bij jou nu ook echt wel meer te zien moet zijn. 4 mm is voor deze termijn heel erg klein. ?
Wat zei de verloskundige? 

Ja ze zei dat het dooierzakje een rand heeft die wat dikker is en dat het vruchtje er zit maar geen hartslag kan zien....
ik moet dus volgende week vrijdag weer terug komen voor een tweede echo....ze zei dat ze er nog niet zoveel over kon zeggen....
wij zijn ook niet bewust met een kindje krijgen bezig geweest....(per ongeluk) dus ik weet ook echt niet precies wanneer we gemeenschap e.d. Hebben gehad...
als ik tel vanaf de ovulatiedag is het 31-aug of 1 sept en dat zou 5 weken + 5 dagen zijn...
Ik voel me zo knullig dat ik er niks van snap

Overigens wordt de termijn van je zwangerschap gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Je krijgt dus als het ware 2 weken “cadeau”. De twee weken voor de bevruchting en dus je eisprong. 

Mijn cyclus is normaal gewoon 5 dagen alleen ik moet eerlijk zeggen dat ik 19 jaar e pil heb doorgeslikt zonder stopweken en dat ik nu pas 2 of 3 keer ongesteld ben geweest....
die eisprong weet ik niet zeker, is ook maar op basis van een app?

Een cyclus van 5 dagen kan niet ? Je cyclus is je gehele periode. Dus van de eerste dag van je ongesteldheid tot de eerste dag van je volgende ongesteldheid. Gemiddeld 28 dagen. Maar kan korter of langer zijn en sommige vrouwen hebben een onregelmatige cyclus.
Een app kan nooit je eisprong exact vaststellen. Die pakt gewoon het gemiddelde. Alleen met ovulatie testen kan je je LH piek te pakken krijgen en dus een indicatie krijgen dat je eisprong eraan zit te komen.
Op deze website van ouders van nu staan super veel artikelen over hoe alles precies werkt en wat alles nu is. Misschien eerst eens rustig wat lezen? Dan snap je het misschien iets beter allemaal.
Ik hoop voor je dat het toch allemaal goed komt en dat je misschien veel minder ver bent dan gedacht en er vandaar geen hartje is.

Terug
Bovenaan